Renault създава нови партньорства за по-ниски разходи на електромобили
Renault предприема двупосочен подход за намаляване на разходите за батерии с 20% в стремежа си да остане конкурентноспособен на пазара на електромобили. Френският автомобилен производител се стреми да намали разходите за производство на батерии и да подобри цялостната си стратегия за електромобили.
Подразделението на Renault за електрически превозни средства Ampere ще въведе нов химически състав на батерията – литиево-железен фосфат (LFP), наред със съществуващия вариант на никел-кобалт-манган (NCM). Производството на батерии с LFP обикновено е по-евтино в сравнение с NCM. Ampere ще си сътрудничи с LG Energy Solution по отношение на батерийните системи, за да разшири техния обхват и да оптимизира производствените процеси. Чрез централизирането на своята база от доставчици Renault се надява да договори по-добри сделки и да подобри ефективността.
Очаква се тези промени да бъдат въведени до началото на 2026 г., като целта е да се намалят разходите за батерии за електромобилите на Renault. Преминаването към по-евтини батерии е основна тенденция в производството на електромобили и този ход на Renault има за цел да гарантира конкурентноспособност по отношение на цените. Този фокус върху достъпността е от решаващо значение за конкуренцията с наплива от евтини китайски електромобили, които представляват предизвикателство за европейските производители на автомобили. Партньорството на Ampere предполага, че те се стремят да създадат платформа за по-достъпни електрически автомобили в отговор на тази конкуренция.
Въпреки това, Renault са изправени пред няколко предизвикателства в своята обновена стратегия за батериите. Динамичният характер на съюзите в областта на електрическите превозни средства е очевиден в изоставеното от Renault първично публично предлагане на Ampere и провалените преговори за партньорство с Volkswagen. Освен това агресивното намаляване на цените от страна на лидера в бранша Tesla оказва допълнителен натиск върху конкурентите да намалят разходите си. Въпреки че митата на Европейския съюз върху китайския внос целят да изравнят условията на конкуренция, тяхната ефективност в борбата с достъпността на китайските електромобили предстои да се види.