Регулациите ще убият жестокия високооборотен „шестак“ на Porsche
Спиращото дъха представяне на двигателя на Porsche
Четирилитровият атмосферен редови „шестак“ в Porsche 911 GT3 е един от най-забележителните двигатели в света. Но според Андреас Преунингер, шеф на Porsche GT, неговите дни са преброени. Новите регулации за вредните емисии, предвидени за 2026 г., ще принудят производителя да извади двигателя от гамата си.
Причините зад промяната
„Не мисля, че можем да се справим с Евро 7 без електрификация или турбодвигатели", казва Преунингер пред Autocar.
Това значи, че 992.2 GT3 ще има продуктова продължителност от само още две години. Porsche вече пусна първия си хибриден 911 във формата на GTS, но екипът на Преунингер не счита електрификацията за успешна алтернатива на GT3.
Въздействието на Euro 7
Euro 7 ще наложи на производителя да прибегне до електрически или турбо технологии за да отговори на новите изисквания. Поради тази причина, GT3 ще бъде възпрепятстван в настоящата си форма и ще трябва да се адаптира.
Промените в представянето на 992.2 GT3
Въпреки че двигателят на фейслифта 992.2 GT3 произвежда същите 510 конски сили – измененията намалиха въртящия момент до 450 Нм. Но това не влияе на ускорението, което остава впечатляващо. Автомобилът достига 100 км/ч за 3,2 секунди с PDK трансмисия.
Перспективите след 2026 г.
Крайният срок от 2026 г. обяснява ранното представяне на GT3, за разлика от традиционното забавяне при пускането на по-екстремните модели. Въпреки това, бъдещите планове за следващото поколение GT3 остават неясни. Липсата на оригиналния двигател може да промени изцяло бъдещето на модела.