известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Разбиване на 6-те най-разпространени мита за автомобилните акумулатори

Екип MyVe
Екип MyVe
13:48 | 29.06.2024
Време за четене: 03:02 мин.
Разбиване на 6-те най-разпространени мита за автомобилните акумулатори

Обещанията за пробег от над 1000 км и зареждане за няколко минути често привличат вниманието, но реалността е, че акумулаторите в електромобилите играят ключова роля за масовите потребители. Макар да разчитаме на тях от десетилетия, въпросите около тяхната експлоатация и живот продължават да се натрупват.

На студено акумулаторът се разрежда по-бавно, тъй като химическите реакции се забавят. Това означава, че зареден акумулатор ще се разрежда по-бавно в студен гараж, отколкото в топъл апартамент. Важно е обаче да следите заряда му: разреден акумулатор може да се спука на студа. При дълъг престой на студено, има смисъл да прибирате акумулатора на топло.

Ако навън е много студено, разреден акумулатор няма да издържи дълго: водата в него ще замръзне и корпусът ще се деформира. Но ако температурата е близо до нулата, дори най-простият акумулатор може да оцелее след презареждане. Това често се случва при коли с неизгасени фарове, но не означава, че акумулаторът е за изхвърляне.

През лятото – да. Но през зимата може да не сработи. На студено всеки акумулатор се зарежда много бавно: полученият ток на зареждане намалява значително. Ако акумулаторът е загубил десет амперчаса, възстановяването ще отнеме много време. Дългото пътуване може да помогне, тъй като по време на шофиране акумулаторът ще се загрее и зарядът му ще се увеличи.

Има няколко причини. При по-старите автомобили няма проблем. Автомобилите с много електроника създават рискове за повреда на системите. За да избегнете този риск, препоръчително е да презаредите акумулатора с работещ двигател на донора, след което да го изгасите и да опитате да запалите своя автомобил.

Ако двигателят стартира, но до вечерта не може да стартира отново, това не означава, че акумулаторът е мъртъв. Най-вероятно той просто е разреден. Енергията от бустера е достатъчна за краткотрайно завъртане на стартера, но акумулаторът остава разреден. Препоръчително е да го свържете към зарядно устройство в топла стая за пълно презареждане.

При напълно зареден акумулатор с неработещ двигател напрежението трябва да бъде около 12,6-12,7 V. Измерването трябва да се извърши няколко часа след изключване на двигателя за точни показания. Напрежение от около 12,3 V показва, че акумулаторът е недостатъчно зареден. При съвременните автомобили напрежението може да варира в зависимост от температурата и времето след стартиране на двигателя.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: