Растящото безразличие към електромобилите в ЕС: Какво се случва?
Продажбите на електрически превозни средства в Европейския съюз отбелязват значителен спад, според последните данни от Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). Германия, която е най-големият автомобилен пазар в региона, също не успява да поддържа ръста в продажбите на електрически автомобили, въпреки субсидиите, предоставяни от правителството.
Тази стагнация на пазара на електрически превозни средства се наблюдава на фона на нарастващото търсене на двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Въпреки усилията на Европейската комисия да насърчи преминаването към по-екологични превозни средства, включително чрез въвеждането на мита върху електрически автомобили от Китай, продажбите на електрифицирани превозни средства остават под очакванията.
Изцяло електрическите превозни средства, хибридите и plug-in хибридите, въпреки че представляват значителна част от новите регистрации на леки автомобили, все още не могат да компенсират спада в продажбите на традиционните автомобили с ДВГ. Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) също наблюдава подобни тенденции в своите пазари.
Въпреки усилията на компании като Tesla да увеличат пазарния си дял, търсенето на електрически автомобили остава под очакванията. Целите за емисиите от автомобили, поставени от Европейската комисия, изглежда ще бъдат трудно постижими без значителни промени в политиките и потребителските предпочитания.
Стагнацията на пазара на електрически превозни средства подчертава необходимостта от нови подходи и стратегии за насърчаване на по-широкото им приемане, ако Европа иска да постигне своите амбициозни цели за намаляване на емисиите и преход към устойчиво бъдеще.