известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Рали Дакар 2022: драмата започна още в първия етап

Екип MyVe
Екип MyVe
13:29 | 03.01.2022
Време за четене: 03:27 мин.
Рали Дакар 2022: драмата започна още в първия етап

Ал Атия, Сандерс и Сотников поведоха кервана, кошмар за Audi

Точно на 1 януари, с кратък 19-километров пролог бе даден стартът на рали Дакар 2022. Най-голямата моторспорт надпревара за трети път в историята си се провежда на територията на Саудитска Арабия, като привлече на старта си 409 превозни средства от всички класове, включително и за второто издание на състезанието Dakar Classic за "ретро" машини, произвеждани до 2000 г.

След атрактивния пролог и стартовата церемония в град Хаил, участниците в Дакар 2022 се изправиха пред същинския първи етап на надпреварата. Отсечката с дължина от 333 състезателни километра около саудитския град се оказа наистина тежка и предизвикателна, като представи куп изненади и размести картите на надпреварата още в самото начало.

При автомобилите, след като триумфира на пролога, Насър Ал Атия се справи блестящо и с първия етап, благодарение на силно темпо и добро навигиране от Матьо Бомел. Пилотът на Toyota успя да вземе аванс от почти 13 минути пред WRC-легендата Себастиан Льоб (BRX Hunter), като французинът също нямаше проблеми с навигацията и относително тежкия терен. Топ 3 допълни чешкият пилот Мартин Прокоп (Ford Raptor), който изостана с 22:39 минути след Ал Атия.

Съвсем на другия полюс се развиха нещата в новия екологичен отбор на Audi. Докато на пролога хибридните машини с електродвигатели на германците се справиха чудесно, то първият етап се оказа наистина катастрофален за тима. Въпреки силното си темпо в първата част на етапа, 14-кратният победител от "Дакар" Стефан Петерханзел удари в камък задно ляво колело на болида си и буквално откъсна цялата носеща композиция. Това му коства часове в очакване на сервизен камион.

Не по-добре се разви ситуацията за миналогодишния шампион Карлос Сайнц. Макар Матадорът да нямаше технически проблеми с болида си RS e-tron, той се загуби доста сериозно и това, в добавка с наказание, му коства близо 2 часа и половина изоставане спрямо водача. Третият пилот на Audi Матиас Екстрьом също имаше навигационни проблеми и изостана доста сериозно.

Доста драматичен бе денят и при мотоциклетите, където навигацията се оказа кошмарна за много от лидерите в този клас. Някои от най-именитите участници като Тоби Прайс (КТМ), Хоан Бареда и Рики Брейбек (Honda) натрупаха солидно изоставане още в самото начало на пустинния маратон, което даде шанс напред да излезнат нови лица.

Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://auto.offnews.bg

Споделете статията в: