Продажбите на Porsche спадат. Ето защо
Продажбите на Porsche спадат
"Дори богатите плачат" е израз, който ни напомня, че дори хората в комфорт могат да се сблъскат с трудности. Това важи и за Porsche. Компанията, която изгради репутацията си върху спортни автомобили, се разширява в SUV и луксозни седани, но времената се променят.
Porsche и групата Volkswagen
Porsche е силна марка във Volkswagen Group. През последните 15 години успешно влезе в нови сегменти и въведе модели и двигатели, които преди десетилетия биха били немислими. Благодарение на качество, представяне и маркетинг, Porsche увеличи глобалните си продажби почти трикратно между 2009 и 2023 г.
Спад на търсенето на електромобили
Миналата година Porsche отбеляза рекорден брой продажби - 320 200 единици по света, но изглежда, че тенденцията се обръща. Данните за януари-септември тази година показват спад от 7% спрямо същия период през 2023 г. Основната причина е по-ниско търсене в Китай, което е намаляло с 29%.
Текущото положение на Porsche Taycan разкрива сериозни проблеми. Пазарната конкуренция нараства в Китай, най-големия пазар за електромобили, и моделът излиза от петата си година.
Случаят с Macan
Друг проблемен момент за Porsche е моделът Macan. Втората генерация, налична само като електромобил, се старае да преодолее резултатите на предходния модел с ДВГ. За съжаление, промяната причинява негативни настроения в Европа, а повишението на цените с 22% също не помага.
„Числата показват, че Porsche вече не расте главно поради електрическите модели в условия на меко търсене.“ — Фелипе Муньос, специалист в автомобилната индустрия за JATO Dynamics.
На фона на тези проблеми се задава въпросът дали подобна негативна тенденция може да засегне и други утвърдени луксозни марки, които също залагат на електрификацията.