Продажбите на електромобили в Япония спадат с 33% през 2024 година

Чуждите автопроизводители укрепват позициите си, въпреки спада
Електромобилите в Япония отбелязват спад от 33 процента през 2024 година и съставляват по-малко от 2 процента от всички нови автомобилни продажби. Това е първият спад за последните четири години. Брандове като BYD и Hyundai правят напредък на пазара на електромобили в страната.
Хибридите са предпочитани от японските потребители, докато световните тенденции показват, че популярността на електромобилите ще продължи да расте.
Глобални тенденции на продажбите на електромобили
По света продажбите на електромобили през 2024 година са били непоследователни. Докато САЩ и Китай отбелязват силен растеж, някои европейски страни, като Германия, отчитат спадове, отбелязвайки спад от 28 процента. В Австралия се наблюдава аналогичен срив на продажбите.
Причини за спада на електромобилите в Япония
Основна причина за спада в Япония са хибридите, които предлагат ефективност на горивото без високата цена на електромобилите. Ограничаващата инфраструктура също допринася за нежеланието на японските потребители да преминат на електрични коли. Чуждестранните производители, като BYD и Hyundai, виждат възможности в този пазар. BYD отчита 54% увеличение на продажбите, докато Hyundai бележи повишение от 24 процента. Те планират нови модели за 2025 година.
Бъдеще на японските марки
Японските автомобилни производители, въпреки техния пионерски опит в хибридните технологии, засега се борят да отговорят на нарастващото търсене на електромобили. Силната конкуренция от чуждите марки налага стратегическо преосмисляне, ако не искат да изостанат. Глобалните продажби на електромобили се очаква да нарастват с 30% през тази година, което може да промени играта за японските автопроизводители.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
