Причини за увеличаване на разхода на гориво с времето
Как да намалим разхода на гориво на автомобила
Данните за разхода на гориво, записани в техническите параметри на автомобила, винаги са били обект на разгорещени дискусии: как се стига до тази цифра? В реалния живот шофирането не е в лабораторни условия, затова резултатът винаги е с няколко литра повече. Задръстванията, качеството на горивото и високите скорости по магистралите оказват влияние върху разхода дори на нов автомобил. С годините апетитът нараства още повече, което подсказва, че е време за обслужване, а понякога и за ремонт.
Тривиална поддръжка
Редовната поддръжка – смяна на масло, филтри и свещи – е най-доброто, което може да се направи за една кола, без значение от километража. Повечето шофьори знаят, че градското шофиране натоварва автомобила, затова плановото сервизиране и смяна на консумативи трябва да се извършва по-често. Използването на висококачествени масла и части е важно за намаляване на разхода на гориво.
Сервизни интервали и консумативи
Заместителите на оригиналните масла и части могат да скъсят сервизния интервал и да увеличат разхода на гориво. Запушен въздушен филтър, мръсна дроселова клапа и износени свещи пряко влияят върху разхода. Важно е да се проверяват и сменят тези компоненти редовно.
Проверка на проводници и бобини
При увеличен разход на гориво, обърнете внимание на проводниците под високо напрежение. Вечер, когато започне да се стъмва, стартирайте колата и проверете за искри. Ако забележите искри, това е сигурен признак за необходимостта от смяна на проводниците. Също така проверете бобините на стартера – ако гуменият връх е сух и напукан, сменете го.
Проблеми с въздушния филтър и дросела
Пробив на тръбата, излизаща от въздушния филтър, може да доведе до "обогатяване" на дросела и преливане на горивото. Повреда на тръбата, износване на уплътненията или изтичане на въздух под инжекторите винаги води до повишен разход на гориво. Не продължавайте да шофирате, освен за да стигнете до сервиза и да го смените.
Проверка за течове и инжектори
Горивото може да изтича не само в дросела, но и в горивните камери. Налягането в системата е около три атмосфери, така че дори малка дупка може да причини голямо изтичане. Проверете за пробити резервоари, износени или скъсани маркучи и лоши уплътнения. Проблеми с инжекторите могат да бъдат установени чрез проверка на запалителните свещи – белите въглеродни отлагания показват, че в цилиндъра влиза повече гориво от необходимото.