известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Председателят на Stellantis предлага западните пазари да приемат Kei автомобила

Екип MyVe
Екип MyVe
10:00 | 26.06.2025
Време за четене: 03:20 мин.
Председателят на Stellantis предлага западните пазари да приемат Kei автомобила

Джон Елкан призовава за евтини и малки коли в Европа по подобие на японския пазар

Председателят на Stellantis, Джон Елкан, предложи Европа да произвежда малки, достъпни автомобили подобни на японските Kei автомобили. Според него тези превозни средства трябва да бъдат предмет на различни регулаторни изисквания с акцент върху по-ниски разходи.

Какво са Kei автомобили?

Kei автомобилите са изключително малки пътнически превозни средства, които отговарят на строги правителствени изисквания на японския вътрешен пазар. Правилата включват ограничения върху обема на двигателя и общия размер. Малките модели не трябва да отговарят на същите стандарти за безопасност като по-големите им колеги, както и са освободени от определени данъци и водят до по-ниски разходи за застраховка.

Сравнения с A-сегмента в Европа

Най-близките по подобие на Kei автомобилите в Европа вероятно са автомобилите от А-сегмента (например Volkswagen Up, Fiat Panda, Fiat 500), които служат почти изключително като градски коли. По време на Automotive News съвет, провеждан в Италия, Елкан предложи Европа да има "е-кола", която да изпълнява подобна роля.

„Няма причина, ако Япония има Kei автомобил, който съставлява 40% от японския пазар, Европа да няма "е-кола"“ — каза Елкан.

Ценови проблеми на автомобилния пазар

Елкан подчерта, че цената е станала сериозен проблем в индустрията и цитира, че в Европа през 2019 г. има около 50 модела със стартова цена под 15 000 евро. Днес единственият модел, който отговаря на това условие е Dacia Sandero, като дори той има затруднения да остане под тази цена в някои страни.

Елкан обвини регулаторната ситуация в Европа за този проблем, казвайки, че увеличението на разходите е предизвикано предимно от регулацията. Той добави, че много инженери работят само по съответствие с нормите, без добавена стойност.

Относно търсенето на малки и достъпни автомобили: Преди Голямата депресия, много производители се стремят да станат луксозни марки, но икономическият срив ги принуждава да се върнат към производството на достъпни превозни средства. В периода след войните, в Европа се появяват икономични модели като Volkswagen Beetle и Citroën 2CV.

Европейският и североамериканският пазари имат нужда от прости, надеждни и лесни за ремонт превозни средства. Въпреки това, не е ясно дали индустрията е готова да отговори на това предизвикателство, отчасти поради сложността на съвременните автомобили и натиска за иновации.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: