Предизвикателствата пред Stellantis -Италианското правителство в автомобилната криза
Криза в индустрията: производство на пауза и несигурност
Италианският автомобилен сектор преживява трудности с многократни спирания на производството в заводи като Помиляно, Касино, Торино и Термоли. Заводът в Термоли, планиран да се превърне в ключова батарейна гигафабрика, внася още повече напрежение с множеството забавяния и неизпълнени обещания.
На 17 септември в Министерството на предприятията беше събрано заседание с представители на Stellantis, Mercedes-Benz и TotalEnergies, за да се даде яснота за бъдещето на Термоли. Но след събирането останаха неудовлетворени очаквания и гаранти.
Растящо напрежение в правителството
Министър Адолфо Урсо е изпълнен с нетърпение и нарастващо недоволство към Stellantis. Липсата на ясна стратегия е критикувана, а лидерите от компанията са обвинени в неизпълнение на ангажиментите си към италианския пазар.
„Stellantis трябва да изпълни своите обещания или да се изправи пред тежки последствия“, заяви министърът.
Джорджия Мелони влиза в действие
Синдикатите настояват за спешно следствие, тъй като настояват за среща с Джорджия Мелони. Те заплашват с действия, ако не получат отговор.
Стратегически сектор на кръстопът
Преходът към електрически автомобили изисква значителни инвестиции и координация между държавата и индустрията. Италианските марки като Fiat, Alfa Romeo и Maserati се сблъскват с трудности, но правителството иска да възстанови производствата в страната.
Какво бъдеще за италианската автомобилна индустрия?
Stellantis планира да разкрие „План Италия“ до декември, но остава под високи очаквания да предостави инвестиционна яснота и социална ангажираност. Италианската автомобилна индустрия е пред критичен период, като обещаващи нови модели са планирани за производство в страната до 2027 г., включително Fiat, Alfa Romeo и Maserati.