Завръщането към текстила
Новият „мек“ (кавичките са заради компактната му и олекотена хибридна структура, под чийто текстилен външен вид се крият хитро сгъваеми твърди панели) покрив на BMW – това е историята тук.
Двете предходни поколения на този автомобил – последното, обозначено като „Серия 3“ и първото със „Серия 4“ – имаха модерните на времето триелементни твърди покривни механизми, жертвайки стил, външност и тегло в името на сигурността и по-добрата аеродинамика. Така, след Серия 3 Кабриолет през 2004 и Серия 4 Кабриолет през 2014-а, в Мюнхен се връщат към текстила.
Съставен от твърди, сгъваеми панели, напомнящи структурата на кръстоска между двустенно картонено парче от кашон и пчелна пита, той комбинира няколкото пласта изолация с класическата линия на мекия, текстилен покрив. Способен да се прибира за 18 секунди при скорости до 50 км/ч, задачите пред него са не просто да съхрани изтеглените елегантни линии на кабриолета, при който стилът е винаги пред скоби, а съхранявайки преимуществата на твърдия покрив, да намали теглото му, увеличавайки и пространството в багажника. И двете цели са постигнати: новият покрив е с 40% по-лек, въпреки че включва изцяло отделящо се при сгъване отопляемо задно стъкло. Когато е спуснат, сгънатият покрив живее в горната част на багажника, който е по-малък от купето, но 300-те му литра са с 80 повече от тези на предходния модел.
Аз май избързах, но по концепцията на колата вече имахме възможност да говорим цели два пъти: първо стана дума за новата трета серия, с която споделят платформа, а после – и за четвъртата, с която са в едно моделно семейство.
Както при останалите побратими от четвъртата серийна фамилия, и тук екстериорният дизайн е доминиран от голяма, вертикално сдвоена, предна решетка, чиято смелост придава на кабриолета по-дръзко визуално излъчване, което е донякъде в противоречие на инак стройните му линии.
Кабриолетът
Концепцията е кристално ясна: съчетаване в едно на радостите от карането на ловко спортно купе за четирима и удоволствията на отворения покрив. В постигането на целта има няколко прости правила, които имат много общо с часовете по физика в училище:
1. Свали килограми
Тук са го постигнали през оптимизиране структурата на покрива, употребата на здрави, леки сплави, термопласт и композити.
2. Разпредели ги равномерно
В зависимост от модела и оборудването стремежът е бил теглото да остане разпределено максимално близо до идеалните 50:50.
Постигнато е през интелигентен микс от материали, ориентиран към оптимални теглови и функционални характеристики, а също комплексни мерки за втвърдяване на структурата на купето и точките на закрепване на окачването.
4. Опаковай резултата аеродинамично
Благодарение на гладкия покрив, почти напълно запечатаната долна част и куп други мерки за аеродинамична оптимизация, коефициентът на въздушно съпротивление Cd е свален до едва 0,27 – с две стотни по-висок от ултраниския показател на купето.
И тук, както при купето, цялата тази изобретателна и естетична елегантност е базирана на последната еволюция на клъстерната CLAR платформа: с дължина от 4,77 тя е с почти 13 см повече от тази на предшественика; ширината от 1,85, междуосието 2,85, а също предната и задна следа са все увеличени. Е, нараснало е и теглото (до 1890 кг в този случай). Ако питате хората от корпоративните комуникации в Мюнхен, ще ви кажат, че финият баланс между спортност и елегантност е намерен: пропорциите на дълъг преден капак, къси надвеси и дълги врати със стъкла без рамки го доказват. А аз пък като никога се съгласявам.
Вътре
Дизайнът е идентичен с този на купето, което ще рече ниска, спортна позиция на сядане, високо качество и хармония на материалите и текстурите им, както и седма версия на отличния им интерфейс за общуване с машината BMW Operating System 7.
Предните седалки получават вентилирани подглавници, подаващи топъл въздух към врата, така че да отворите колата и при късноесенни температури. По традиция по-тясно е отзад, където облегалките на двете обособени задни седалки са по-изправени, а пространството за раменете е по-ограничено от купето...