известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Пръв контакт: GAC Aion Y Plus – китайското предизвикателство към електрическия Renault Scénic

Екип MyVe
Екип MyVe
01:00 | 20.08.2025
Време за четене: 03:17 мин.
Пръв контакт: GAC Aion Y Plus – китайското предизвикателство към електрическия Renault Scénic

Пръв контакт: GAC Aion Y Plus – китайското предизвикателство към електрическия Renault Scénic

Китайските производители ускориха развитието на електромобилите. GAC и дъщерната ѝ марка Aion вече разполагат с фабрики в Тайланд и Индонезия. Сега те планират настъпление на Стария континент с няколко модела, сред които е Y Plus.

Дизайн: между SUV и ван

С дължина 4,53 m автомобилът стои между градски SUV и семеен ван. Дневните LED светлини с форма на крила създават силна визуална идентичност. Отзад има дискретна светеща лайсна, напомняща европейски стил.

Основни размери

  • Дължина: 4 535 мм
  • Ширина: 1 870 мм
  • Височина: 1 650 мм
  • Колесна база: 2 750 мм
  • Тегло: 2 180 кг
  • Багажник: 405 л или 1 200 л със сгънати седалки

Интериор и комфорт

Кабината изненадва с качествен монтаж. Има твърди пластмаси, но липсват скърцания. Таблото включва 10,25-инчов приборен дисплей и 14,6-инчов централен екран. Основните функции се управляват и от бутони на волана. Apple CarPlay работи само с кабел.

Седалките отпред се сгъват напълно и образуват легло с тези отзад. Пространството за крака на втория ред е щедро. Един компромис остава багажникът с 405 л.

Задвижване и батерия

Под предния капак има електромотор от 100 kW (134 к.с.) и 225 Nm. Ускорението до 100 км/ч отнема 9,8 с. Достъпни са две батерии:

  • 50,6 kWh – WLTP пробег 350 км
  • 63,2 kWh – WLTP пробег 430 км

Бързото зареждане достига 90 kW DC. Зареждането от 20 до 80 % трае 40 мин.

Поведение на пътя

Тестът в Бали обхвана 70 км, предимно в трафик. Окачването филтрира неравности. Дирекцията е силно подпомагана при ниска скорост, удобна за маневри. Средният разход бе 14,5 kWh/100 км.

Адаптивният круиз контрол работи добре при постоянна скорост, но реагира твърде рязко в задръствания. Асистентът за запазване на лентата също може да се подобри.

Цена и позициониране

В Индонезия моделът стартира от 430 милиона IDR (22 500 евро). Така той е по-достъпен от местния конкурент Wuling Cloud EV. Цената под 25 000 евро е ключово предимство, макар че автомобилът отстъпва по мощност, пробег и скорост на зареждане спрямо европейските съперници.

GAC Aion Y Plus впечатлява с простор, комфорт и привлекателна цена. За европейския пазар ще трябва подобрение в динамиката и инфраструктурното съответствие. Ако марката реши тези задачи, моделът може да се превърне в интересна алтернатива на Renault Scénic E-Tech и Peugeot e-3008.

Изображения: GAC

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Галерия:

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: