известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Потенциален проблем със "Smaht Pahk" води до изтегляне на новия Kia EV9

Екип MyVe
Екип MyVe
20:27 | 25.09.2024
Време за четене: 02:10 мин.
Потенциален проблем със

Hyundai и Kia отзовават EV9 заради проблеми с паркинг асистента

Hyundai и Kia’s Remote Smart Parking Assist (RSPA) помага на шофьорите да паркират дистанционно своите автомобили в тесни пространства, но наскоро обявеното отзоваване показва, че системата не винаги работи перфектно. Kia отзовава модела EV9 от 2024 г. поради софтуерен проблем, който може да доведе до неизправност в помощната функция за паркиране и да причини леки сблъсъци.

Подробности за отзоваването

Отзоваването обхваща 12 400 SUV модела EV9 от 2024 г. Kia отбелязва, че софтуерният проблем може да предотврати спирането на автомобила, докато системата RSPA е активна. Сензорите на RSPA насочват управлението, газта и спирачките, за да движат автомобила дистанционно в и извън паркоместа, но проблемът предизвиква грешки в интегрираната електронна спирачна система (IEB), водейки до неизправност на спирачките при скорости под 3.2 км/ч. Въпреки че сблъсъкът при тези скорости би бил незначителен, все пак няма "добър" сблъсък.

Първи инцидент и последващи действия

Първият записан инцидент, свързан с грешката, бе регистриран по-рано този месец в Корея, където системата RSPA на EV9 не успя да спре автомобила, предизвиквайки сблъсък с близко паркирано превозно средство.

Решение и поддръжка

Производителят ще уведоми собствениците по пощата до 18 октомври. За щастие, решението е просто и изисква само софтуерна актуализация с "подобрена логика". Ако притежавате Kia EV9 от 2024 г. и имате въпроси, можете да се свържете с центъра за обслужване на клиенти на Kia на номер 1-800-333-4542, като посочите номера на отзоваването SC324 при обаждане.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: