Porsche Taycan Turbo GT и Ferrari SF90 предизвикват Yamaha R1
Електромобили срещу класически спортни коли в уникално състезание по ускорение
Porsche Taycan Turbo GT и Ferrari SF90 Stradale са автомобилите с приблизително 1 000 конски сили, но електромобилът има предимството на незабавен въртящ момент. Двата конкурента се оказват изключително добре съчетани при старта.
Не много отдавна спортните моторни превозни средства бяха най-бързите законни за пътя машини на планетата. Докато повечето флагмани от последното десетилетие остават с мощност около 200 к.с., войната на конските сили между автомобилопроизводителите продължава.
Първите флагмани като McLaren P1 и Porsche 918 Spyder започнаха да конкурират моторите. Днес живеем в епоха, в която електрическите седани са сред най-бързо ускоряващите автомобили. За да демонстрира това, CarWow събра новия Porsche Taycan Turbo GT и Ferrari SF90 Stradale срещу Yamaha R1M. Резултатите са впечатляващи, макар и да не са изненадващи.
Неочаквана динамика в състезанието
Ferrari SF90 Stradale е единственият истински суперавтомобил на теста, с V8 двигател и три електромотора, които комбинирано осигуряват 986 к.с. Но това е под мощността от 1 019 к.с., която Porsche Taycan Turbo GT постига с активираната си система за контрол на старта.
Резултатите на първото състезание
В първото състезание тримата съперници стартираха добре, но Ferrari се издигна напред. Все пак Porsche затвори разстоянието и остана плътно до SF90. Водачът на Yamaha успя да се задържи до Ferrari и Porsche, макар и леко зад тях.
Второ и трето състезание
Във второто състезание SF90 стартира първи, но Taycan започна да изпреварва нарастващите скорости и взе победата. В третото състезание Porsche и Yamaha започнаха най-добре, докато водачът на Ferrari изключи всички асистенции, което доведе до непреднамерено приплъзване.
В състезание с летящ старт от 16 км/ч, макар Porsche да има предимство в мощността, не се представя толкова добре и остава последен.