Porsche спести 120 прототипа чрез виртуални изпитания на Cayenne Electric

Симулациите съкратиха разработката с 20%
Porsche използва AI-базирани симулации и прескочи традиционния етап на ранни прототипи. Немската марка твърди, че е спестила около 120 тестови коли и е скъсила разработката с 20%. Електрическият Cayenne Electric излиза през зимата, а продажбите започват в началото на 2026 г.
„Това е първият проект, в който преминаваме директно от дигитални изпитания на целия автомобил към предсерийно производство.“ — д-р Михаел Щайнер, заместник-председател на Porsche.
Инженерите са стартирали виртуални тестове още в дизайнерската фаза. Така е прескочен традиционният строеж на ранни прототипи. Виртуалните SUV-ове преминават цифрови обиколки на Нюрбургринг и симулиран трафик от първия ден.
Porsche не разкрива точната парична икономия. Компанията обаче подчертава, че производството на 120 физически коли е скъпо и бавно. Намаленото време за разработка помага Cayenne Electric да стигне по-бързо до пазара.
Как работят симулациите
Инженерите сменят гуми, амортисьори и тампони чрез софтуер само с няколко клика. Одобрените виртуални компоненти се валидират физически по-късно. Така се съкращава броят на реалните тестове без компромис в качеството.
Специален изпитателен стенд проверява мотори, управление на батерията и зареждане. Машините възпроизвеждат различни покрития и приплъзване на гумите без участието на човек.
„Системата дори симулира различни асфалтови настилки или хлъзгане на гумата.“ — Маркус Юниге, инженер в Porsche.
Целта е силовият агрегат винаги да дава пълна мощност. Това изисква прецизно топлинно управление, проверено още в симулациите.
Физическите тестове остават задължителни
Предсерийните автомобили изминават около 150 000 км. всеки. Маршрутите включват жегите на Долината на смъртта при 50 °C и студовете на Скандинавия при –35 °C. Реалните изпитания потвърждават резултатите от компютъра.
Западните производители усещат натиск от китайските марки, които пускат модели по-бързо. AI-технологиите стават ключови за съкращаване на сроковете и задържане на конкурентоспособността.
Cayenne Electric използва удължена 800-волтова платформа PPE от Macan Electric. Батерията е 108 kWh и осигурява 600 км WLTP. Моделът разполага и с Active Ride окачване.
Три нива на мощност
- Базова версия: 400 PS (294 kW / 394 к.с.).
- S: 600 PS (441 kW / 592 к.с.).
- Turbo: 805 PS (592 kW / 794 к.с.).
В режим Track автомобилът имитира звук на V8. Така Porsche запазва спортния характер, въпреки електрическото задвижване.
С помощта на виртуални изпитания Porsche намали броя на физическите прототипи и ускори разработката на Cayenne Electric. Методът демонстрира как AI и симулациите променят автомобилната индустрия, без да жертват качеството или сигурността.
Изображения: Porsche