известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Porsche потвърждава хибридния 911 Turbo S за края на годината

Екип MyVe
Екип MyVe
10:00 | 12.08.2025
Време за четене: 02:45 мин.
Porsche потвърждава хибридния 911 Turbo S за края на годината

Моделът от поколение 992.2 ще комбинира боксер и електромотор, като ще използва батерии V4Smart

Porsche разкри, че обновеният 911 Turbo S ще дебютира по-късно през 2025 г. Новината дойде по време на полугодишната пресконференция на марката. Главният изпълнителен директор Оливер Блуме уточни, че ще видим и стандартен Turbo без „S“.

„Готвим нови деривати и инвестираме сериозно, за да станат малко по-бързи от предшествениците си.“ — Оливер Блуме.

Turbo S преминава към хибридна схема

Блуме потвърди, че топ-версията ще получи хибриден силов агрегат. Бившият финансов директор Лутц Мешке вече подсказа това през октомври 2024 г. Сегашният 3,8-литров битурбо боксер с 640 hp и 800 Нм ще бъде подкрепен от електромотор. Това вероятно ще донесе още мощ, но и допълнителна маса.

Хибридната система използва цилиндрични клетки от V4Smart – новото име на V4Drive след придобиването ѝ от Porsche през март. Компанията произвежда 1,9-kWh пакети в Елванген и Нeрдлинген. До края на годината там ще работят 375 души, за да покрият търсенето на новите хибридни 911-ки.

При вече представения 911 GTS T-Hybrid допълнителните компоненти добавят 47 кг. Очаква се сходно увеличение и при Turbo S. Въпреки това инженерите търсят начини за компенсиране, за да запазят динамиката на модела.

Какво следва за гамата 911

Наред с Turbo S, Porsche работи по "по-бързи" версии. Най-екстремният GT2 RS традиционно се появява в края на производствения цикъл и според слуховете също може да стане хибрид.

Производството на досегашните 718 Cayman и Boxster спира през октомври 2025 г. Блуме потвърди, че техните електрически наследници са в процес на разработка. Двойката ще се появи след премиерата на електрическия Cayenne, планиран за 2026 г.

За разлика от SUV-линията, Porsche не планира ново поколение с двигател с вътрешно горене за Boxster/Cayman след серия 982. Марката залага изцяло на ток в този сегмент – ход, който носи риск, защото силните мотори са ключова част от идентичността на 718.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: