Porsche обнови 911 CUP и 911 GT3 R с фокус върху мощ и издръжливост

Двата състезателни модела на базата на 992.2 получават аеродинамични, механични и електронни подобрения
Новите Porsche 911 Cup и 911 GT3 R дебютираха едновременно. И двата автомобила залагат на шасито 992.2 и предлагат повече мощ, подобрена аеродинамика и по-умни системи за състезателна експлоатация.
911 CUP получава по-умна конструкция
Моделът замества досегашния 911 GT3 Cup. Дневните светлини са премахнати, за да се ограничат щети след удари. Тристепенният преден сплитер позволява смяна само на повредения елемент. Нови отвори върху калниците и ревизиран заден спойлер подобряват притискането.
„Това елиминира нуждата от централна дроселова клапа и позволява монтаж на въздушен рестриктор – изискване в други шампионати.“ — Porsche
Атмосферният 4,0-литров боксер вече използва оптимизирани индивидуални дроселови клапи и разширени фази на клапаните. Мощността нараства от 503 к.с. до 512 к.с. Шестстепенната секвенциална кутия разчита на четиридискова състезателна керамична сглобка. Отпред работят по-дебели дискове със същински охлаждащи канали. Поставени са по-широки накладки и по-голям резервоар за спирачна течност. Новата ABS логика и прецизираното кормилно предаване осигуряват по-малък радиус на завой.
Кокпитът предлага мултифункционален волан с цветни бутони и допълнителна защитна пяна. Климатикът има режими On, Off и Eco, като последният се активира само извън пълна газ. Меню в таблото дава достъп до настройки без лаптоп. TPMS вече показва и температурите в гумите. Силна GPS антена и функция pre-kill спират двигателя при спиране в пита.
911 GT3 R се балансира за издръжливост
Предните ventiduct отвори намаляват поднасянето при спиране. Задният "лебедов" спойлер с Gurney-флап добавя притискане. Подът е напълно облицован за по-чист въздушен поток.
Оптимизираната кинематика тушира усукването при ускорение. Новите керамични лагерни втулки и центрови щифтове улесняват монтаж на полуосите. Подобрени канали охлаждат спирачките и сервоуправлението.
„Модифициран въздуховод за пилота гарантира постоянна циркулация на въздух в кокпита.“ — Porsche
Сменяем USB data logger улеснява анализа на телеметрията. Сензорният, издръжливостният, pit-lane link и камера пакетите вече са стандарт. Плоският шестцилиндров мотор е с обем 4,2 литра. Пиковата мощност достига 557 к.с., но крайното число зависи от правилата на конкретната серия.
„По-балансирано поведение и подобрена управляемост.“ — Porsche
Porsche подсилва позициите си в клиентските състезателни серии. 911 Cup залага на издръжливост и лесно обслужване, докато 911 GT3 R търси максимален баланс на дълги дистанции. И двете машини обещават по-бавни обиколки и по-висока надеждност за екипите по целия свят.
Изображения: Porsche
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
