Положена преди 3 месеца маркировка на Северната скоростна тангента вече е некачествена
Екип на Европейски център за транспортни политики извърши проверка на състоянието на новоположената пътна маркировка на Северната скоростна тангента. Припомняме, че през месец октомври 2023 г. маркировката беше напълно подновена. С рефлектометър беше проверена светлоотразителността. Методът на изследване беше чрез контролни проби със сертифициран уред на всеки километър. Измерени бяха и четирите линии (крайна от към разделителна ивица, осова линия - 2 бр. и крайна към лента за принудително спиране), за да се провери текущото състояние на маркировката.
Проучването беше извършено както в посока от с. Мрамор към бул. "Ботевградско шосе", така и от бул. "Ботевградско шосе" към с. Мрамор. Направените измервания показаха, че в над 70% от изследваните участъци пътната маркировка не покрива минималните изисквания, заложени в Наредба №2 на МРРБ от 2001 г. за сигнализирането на пътищата с пътна маркировка. Съгласно заложените норми в Наредба 2 към настоящия момент съществува изискване за това според чл. 7, ал. 8 и 9 във връзка с ал. 4 от същия член минималните изисквания за дневната видимост на пътната маркировка, изразена чрез коефициента на яркост Qd в края на експлоатационния период съгласно БДС EN 1436 да съответстват на клас Q3 или Qd 130 mcdo m-2 olx-1.
По отношение на нощната видимост на пътната маркировка, изразена чрез коефициента на яркост при обратно отражение при суха настилка, Rl трябва да съответства по БДС EN 1436 на R3 или Rl 150 mcdo m-2 olx-1.
При извършените контролни проби се установи, че ...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://euctp.com