Политическите и икономическите последици от прехода към EV
Ако можем да си представим машина на времето, която довежда в Ню Йорк американски гражданин от 19-ти век, шансовете са единственото нещо, което би изглеждало най-удивително в нашето време, да бъде разпространението на личния автомобил. Големи сгради, големи градове, пътища, нощно осветление – всичко това би било възможно да си представим, дори ако изглежда различно и е по-голямо по мащаб. Но единственото коренно различно нещо в съвременното ежедневие са удобството и свободите, които идват от автомобила.
Да, този гражданин от 19-ти век вероятно ще бъде озадачен от хора, които се взират в светещи правоъгълници в ръцете си. Всъщност персоналният компютър и личният автомобил са еднакви в своите трансформиращи въздействия. Историкът от Масачузетския технологичен институт Лео Маркс го изрази добре, когато написа, че: „Да говориш . . . за „въздействието“ на … автомобила върху обществото няма повече смисъл. . .отколкото да говорим за въздействието на костната структура върху човешкото тяло.“
Централното място на автомобила в социалната и икономическата структура на обществото се доказва от това как гражданите са гласували с джоба си. Автомобилът е най-скъпият продукт, който 98% от потребителите някога са купували. Над 90% от американските домакинства притежават или имат достъп до кола. Средният разход на домакинство за лична мобилност е вторият най-голям разход след ипотека или наем.
Скорошен анализ на Масачузетския технологичен институт установи, че поколението...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg