Polestar 5 поставя нов еталон сред електрическите седани с до 884 к.с.

Новият електрически флагман
Polestar 5 стигна до серийно производство пет години след концепта Precept. Моделът се цели директно в Porsche Taycan и Lucid Air и ще се сглобява в Чунцин, Китай. Американското въвеждане обаче е несигурно поради 100-процентовите мита върху китайските електромобили.
Колата използва изцяло нова алуминиева платформа. Шасието е разработено във Великобритания от бивши инженери на Lotus и McLaren. Това е първият Polestar с 800-волтова електроинсталация, позволяваща зареждане с до 350 kW и добавяне на 10–80% енергия за 22 минути.
Две версии със сериозна мощ
Версия | Мощност | Въртящ момент | Ускорение 0-97 км/ч | Максимална скорост |
---|---|---|---|---|
Polestar 5 Dual Motor | 748 к.с. | 759 Нм | 3,8 сек. | 249 км/ч |
Polestar 5 Performance | 884 к.с. | 1015 Нм | 3,1 сек. | 249 км/ч |
Стандартният модел разчита на пасивни амортисьори, докато Performance получава адаптивни MagneRide. Спирачките са Brembo с четирибутални апарати и двукомпонентни дискове. Двете версии ползват батерия с брутен капацитет 112 kWh (нето 106 kWh).
- Очакван пробег по EPA: 531 км за базовия вариант и 483 км за Performance.
- Декларирани стойности WLTP: 670 км за Dual Motor и 565 км за Performance.
Скандинавски интериор и аеродинамика
Кабината е оформена според принципите на шведския минимализъм. Центърът е 14,5-инчов вертикален дисплей с Google Android Automotive. Автомобилът е конфигуриран като 4+1 места. Задната седалка предлага отопление и масаж, а предните кресла са разработени с Recaro.
„Задната камера вместо традиционен прозорец подобрява аеродинамиката.“ — Polestar
Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,24, макар да остава над 0,197 на Lucid Air.
Европейски цени и неясно бъдеще за САЩ
На Стария континент Polestar 5 Dual Motor започва от 119 900 €, а Performance струва 142 900 €. За Северна Америка цената и наличността ще бъдат съобщени по-късно.
„Доставките започват в избрани пазари, а подробности за Северна Америка ще бъдат обявени по-късно.“ — Polestar, прессъобщение
Производството извън Китай е трудно, защото платформата е строго специфична. Това може да направи модела неизгоден за Америка, за разлика от Polestar 3 и Polestar 4, чието производство бе преместено в САЩ и Южна Корея.
Polestar 5 комбинира 800-волтова технология, до 884 к.с. и впечатляващ дизайн. Дали ще видим този седан на американския пазар зависи от бъдещи търговски решения, но в Европа моделът вече приема поръчки.
Изображения: Polestar
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
