Подобрява ли икономията Start/Stop функцията?

Тест на старт/стоп функцията на автомобила
Съвременните автомобили са конструирани с мисъл за максимална икономия на гориво. Една такава функция е старт/стоп системата, която изключва двигателя при престой на място и го рестартира при натискане на спирачката или газта. Възниква въпросът: Колко наистина спестява тази технология?
Според Обществото на автомобилните инженери (SAE), подобрената икономия на гориво при старт/стоп функция варира между 7.27% и 26.4%.
„Ако постоянно шофирате по магистралата, спестяването на гориво ще бъде много по-малко“, казва Алекс Книже, асоцииран директор на тестовото развитие в Consumer Reports. „Но, ако често практикувате градско шофиране с много задръствания, има значително намаление в разхода на гориво с технологията старт/стоп."
Разновидности на системите
Всички системи не са еднакви. Повечето автомобили използват единична AGM батерия за всичките 12-волтови електрически системи на автомобила. Някои производители, като BMW, Jeep и Mercedes-Benz, предлагат модели, наречени "меки хибриди", оборудвани с малък електродвигател, който подпомага бензиновия двигател.
„Понякога има недоразумение, че тези системи са вредни за двигателя или стартерите, така че някои шофьори ги изключват,“ добавя Книже. "Те са проектирани за това действие, но като всяко допълнително оборудване, има възможността да изискват поддръжка в бъдеще."
Често срещано оплакване е невъзможността да се деактивира постоянно тази функция. Автомобилите разполагат с бутон за деактивиране, но при следващо стартиране функцията отново е активна.
Книже споделя също: „Някои хора просто смятат тези системи за досадни и натискат бутона за изключване веднага след стартиране на автомобила.“ Това може да бъде полезно в ситуации, когато има нужда от бързо ускорение.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
