известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Пазарът на BEV и ролята на високото ускорение

Екип MyVe
Екип MyVe
21:30 | 14.12.2024
Време за четене: 03:45 мин.
Пазарът на BEV и ролята на високото ускорение

Променящата се роля на ускорението в електрифицирания автомобил

От десетилетия насам колко бързо един автомобил може да достигне от 0 до 100 км/ч се смята за важен показател за привлекателност. Но дали тази статистика все още е релевантна в нарастващо електрифицираната и разнообразна автомобилна среда?

Важността на измерванията и статистиката

Прецизните данни и статистики са централни за автомобилната индустрия. При маркетинга на ново превозно средство, много производители се фокусират върху ключови метрики, подкрепящи производителността, икономията и издръжливостта. Една отдавна установена измерительная е посветена на ускорението. По-специално, метриката за 0-100 км/ч.

Ускорението като символ на инженерното съвършенство

Независимо дали става въпрос за батерийни електрически превозни средства или превозни средства с вътрешно горене, производителите все още включват времена за прехода 0-100 км/ч, когато промотират нови модели. Това е особено вярно за високопроизводителните автомобили.

Защо ускорението от 0 до 100 км/ч е важно?

Бързото време от 0 до 100 км/ч може да служи като символ на статус. Зад волана, то представлява възможностите на автомобила и близостта към производителност. Все пак, то може също така да се счита за нещо, което изглежда добре на хартия, но рядко се експлоатира напълно на практика.

Повече от десятилетие назад, батерийни електрически превозни средства обикновено са свързвани с нагласата за ускорение. Ранни BEV модели, като 2008 Tesla Roadster, можеха да достигнат от 0 до 100 км/ч за по-малко от две секунди. Тази промяна значително промени стандартите за производителност.

„Като много статистики за автомобилната производителност, фигурата от 0 до 100 км/ч обикновено се постига при идеални условия и с опитен водач.“ — Робърт Редман, старши анализатор.

Промените в BEV стандартите

С простата си конструкция, Bat използва по-малко движещи се части, което намалява загубите на енергия. Това позволява по-ефективно предаване на мощността към колелата.

Електродвигателите в BAT произвеждат максимален въртящ момент от нулево положение. Повишените капацитети на батериите при предстоящите модели могат да променят фокуса от суровите данни за ускорение към други фактори като обхват и скорост на зареждане.

Промяна на приоритетите в пазара

Според д-р Кристоф Енгелскиршен, главен икономист в Autovista Group, като разроботката на BEV продължава, приоритетите на както OEM-ите, така и потребителите се променят. Възможно е значението на някога основното число 0-100 км/ч да изчезне от купувачите списък с приоритети.

„Докато BEV узряват и влизат на масовия пазар, фокусът се измества от върхова производителност към практическа устойчивост.“ — д-р Кристоф Енгелскиршен.

В крайна сметка, докато впечатляващото ускорение все още може да въодушеви потребителите и да диференцира продуктите, вероятно ще стане по-малко определящ фактор, тъй като фактори като обхват и инфраструктура за зареждане придобиват равностойно значение.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: