Пътят към декарбонизация: Камионите, задвижвани с амоняк, поемат водеща роля
Миналата седмица беше представен първият в света камион, задвижван с амоняк, с нулеви емисии, потенциално сигнализирайки зората на нова ера за корабоплаването и транспортната индустрия. Подобно на камиона на Tesla, задвижваният с амоняк камион на компанията Amogy от Бруклин притежава около 900 kWh енергия. За разлика от Tesla semi, зареждането с гориво отнема само около осем минути. И, според Amogy, новият им модел има пет пъти по-висока енергийна плътност на ниво система от батериите.
От известно време водородните горивни клетки се рекламират като бъдещият източник на енергия в корабоплаването, но амонякът има няколко предимства в сравнение с водорода. От една страна, той съществува като течност при стайна температура, което прави транспортирането и съхранението много по-лесно за амоняка, отколкото за водорода. „Водородът или трябва да бъде силно компресиран до около 700 бара, или да се поддържа криогенно охладен като течност, само до 20,28 K (−252,87 °C; −423,17 °F)“, обясни неотдавнашен доклад на New Atlas, преди да добави, че , „и двата са енергоемки процеси.“
Подобно на водорода, амонякът е толкова чист, колкото и енергията, използвана за...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg