Патент на GM изчислява кога възрастните водачи да спрат да шофират

Системата следи умора, реакция и спазване на правилата, за да посъветва кога възрастните водачи да оставят волана
General Motors подаде патент за „System and Method for Determining a Driver Retirement Score“. Технологията събира телеметрични и поведенчески данни. Целта е да прецени дали водач, особено възрастен, шофира безопасно. Ходът идва на фона на растящия брой шофьори над 65 години. Тази група участва в 19 % от фаталните катастрофи в САЩ.
Как работи
Наблюдение на поведението зад волана
Софтуерът следи реакция, умора и присвиване на очите. Отчита използването на мигач, ограничението на скоростта и честите клаксони от други коли. Анализът сравнява новите данни със стари записи. Така системата вижда подобрение или влошаване на навиците.
Доброволни лични данни
Водачите могат да добавят здравна информация и физически ограничения. Допълнителните сведения правят оценката по-точна. Оценката за пенсиониране се обновява след всяко ново каране.
Какво се случва при отклонение
Ако се засече риск, колата изпраща предупреждение. Сигналът стига до шофьора или до избран настойник. Целта е разговор за отказ от управление преди инцидент.
„Хората днес живеят по-дълго от способността си да шофират безопасно за първи път в историята.“ — AAA.
През 2022 г. САЩ имат почти 52 милиона шофьори над 65 години. За 20 години броят им е скочил с 77 %. Същата група вече е ключов фактор при пътната безопасност.
Системата може да спести тежкия семеен разговор. Вместо близки, Cadillac или друг модел на GM ще подаде обективен сигнал. Данните правят спора по-труден. GM не уточнява планове за серийно производство. Патентът подсказва интеграция с платформата OnStar. Финални решения все още липсват.
Възрастните шофьори се увеличават и носят повече риск. Технологии като тази на GM може да помогнат за по-безопасни пътища. Решението кога да се слезе от волана може скоро да идва директно от автомобила.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
