Първият автомобил с натриево-йонна батерия е готов
В Китай за първи път се използват натриево-йонни батерии в електрически автомобил. Ще припомним, че доста неизвестният производител на батерии HiNA Battery представи три вида натриеви батерии и обяви партньорство с автомобилната компания JAC.Така Hina Battery и Sehol, съвместна марка на JAC и Volkswagen Anhui, направиха тестова кола с натриево-йонна батерия, базирана на електромобила E-Small EX10.
Тестовото превозно средство има батерия с капацитет 25 kWh и енергийна плътност 120 Wh/kg. Моделът има автономен пробег от 252 км и поддържа бързо зареждане от 3C до 4C. Батерията използва елементи с енергийна плътност 140 Wh/kg. За сравнение, обикновената версия на Sehol E10X има две опции за батерии от 19.7 kWh и 31.4 kWh, с пробег съответно от 200 km и 302 км. Пакетът с по-голям капацитет има енергийна плътност от 141 Wh/kg.
Енергийната плътност на натриево-йонните клетки от HiNA е по-ниска от тази на обикновените литиево-йонни клетки за електрически превозни средства, независимо дали с LFP или NCM клетъчна химия.
В същото време CATL предлага енергийна плътност от...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg