Първата електрическа кола на Xiaomi надминава Tesla Model 3 в Китай
Как Xiaomi SU7 успя да доминира на китайския пазар за електрически седани
Електрическите седани от Китай започнаха да привличат значително внимание, но едва наскоро една от тях успя да подобри представянето на Tesla Model 3. Xiaomi SU7 се оказа значим играч на пазара благодарение на своята силна маркетингова стратегия.
Успехът на Xiaomi SU7
Събитието, което ще остане в историята на автомобилния свят за 2024 година, е дебютът на Xiaomi SU7. Известната марка за електроника използва своята популярност, за да постигне челни позиции по продажби, включително в Европа и Северна Америка. Първоначалните тестове показаха високите й качевства, които спечелиха сърцата на мнозина.
"Като производствена сила, Xiaomi значително увеличи доставките си, надминавайки предварителните цели. По план трябваше да достави 120,000, но компанията произведе общо 139,487 автомобила", съобщи Lei Jun, основател и изпълнителен директор на Xiaomi.
Победата над Tesla Model 3
„Докато продажбите на SU7 през декември 2024-та надминаха тези на Model 3" потвърди Lei Jun в китайската социална мрежа Weibo.
Всъщност той се е справил много по-добре от това, като е победил съперника си три пъти през последните шест месеца и е заел първо място сред електрическите седани през последното тримесечие, както и през втората половина на 2024 г.
На годишна основа Tesla Model 3 все още има преднина с продадени 176,793 автомобила спрямо 139,487 за SU7. Въпреки това, разликата се е стопила значително за периода април-декември 2024 г., намалявайки на 5,000 броя.
Поглед към бъдещето
Очакванията са високите постижения на SU7 да продължат и през 2025 година, като се предвижда да стане най-продаваната електрическа кола в Китай. Следващият ход на Xiaomi? Пускането на YU7, с който ще се конкурират с Model Y.