известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Отговорни за Дизелгейт са осъдени на затвор в Германия

Екип MyVe
Екип MyVe
14:00 | 16.06.2025
Време за четене: 03:37 мин.
Отговорни за Дизелгейт са осъдени на затвор в Германия

Бивши ръководители на Volkswagen получиха присъди за манипулиране на емисии

Процесът срещу бивши ръководители на Volkswagen по случая 'Дизелгейт' достигна критична точка след близо десетилетни разследвания и четири години съдебни дела. Този случай се счита за един от най-сложните и обширни в съвременната автомобилна история, свързан с измама при манипулиране на емисии на дизелови двигатели, засягайки милиони автомобили по света.

Присъди и замесени директори

На последния съдебен ден в Регионалния съд на Брауншвайг бяха осъдени четирима бивши висши ръководители на немския производител. Двама от тях ще влязат в затвор, докато на другите двама са наложени условни присъди. Случая разкри схема за прикриване на реалните емисии и използване на незаконни системи, за да се избегнат екологичните норми. Въпреки това, правните и икономическите последствия за автомобилната група продължават.

Йенс Хадлер, бивш директор по развитие на двигатели, е осъден на четири години и половина затвор, което е най-високата наложена присъда. От своя страна, Хано Йелден, бивш директор по пропулсионна технология, ще излежи две години и седем месеца затвор.

Как се зароди скандалът Дизелгейт

Скандалът 'Дизелгейт' избухна през септември 2015 г., когато Американската агенция за защита на околната среда (EPA) разкри, че Volkswagen е инсталирал нелегален софтуер в дизеловите си автомобили. Този софтуер позволяваше на автомобилите да разпознават, когато подлежат на официални емисионни тестове и временно да намаляват стойностите на азотните оксиди, за да се съобразят с легалните граници.

Volkswagen досега е платил над 32 милиарда евро като глоби и обезщетения на клиенти, власти и засегнати от измамата. Финансовият удар е опустошителен, водещ до множество граждански и наказателни процеси, както и до споразумения в различни страни, където са продадени променените автомобили. Случаят продължава да генерира допълнителни съдебни разисквания.

Как функционира измамата и нейното откриване

Механизмът, използван в дизеловите мотори на Volkswagen, включваше 'устройство за деактивиране' - система, която може да променя работата на двигателя в зависимост от това дали автомобилът е в лаборатория или в нормални условия на шофиране. Така, когато автомобилите се подлагат на тестове, софтуерът намалява емисиите до легални нива, след което се изключва на пътя и позволява значително по-високи стойности на азотни оксиди.

Случаят Дизелгейт продължава да променя автомобилната индустрия, подтиквайки към по-строги екологични регламенти и преход към чисти технологии. Volkswagen и други марки в сектора се изправят пред предизвикателството да възстановят увредената си репутация. Правосъдието в Германия се стреми да подчертае, че наказателната отговорност пада върху висшите ръководители в големите корпорации и набляга на значението на спазването на околната среда.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: