Опасностите и рисковете от шофиране с празен резервоар: Какво трябва да знаете
В краткосрочен план, най-лошото, което може да се случи, е повреда на горивната помпа. При нов автомобил, електрониката ще засече липсата на гориво и ще прекрати подаването към двигателя, предотвратявайки повреда.
Ако обаче нямате подобна електронна защита, повредата на горивната помпа означава ремонт, разходи и срещи с майстори. Тук се добавя и разходът за репатрак, което също е неприятно. Затова е важно да не шофирате със светещ индикатор за ниско ниво на горивото в резервоара.
Има поне три основателни причини винаги да държите нивото на горивото около половината или дори три четвърти от обема му.
Прегряване и обезвъздушаване
По време на работа, горивната помпа се охлажда от горивото. Колкото по-малко гориво има в резервоара, толкова по-лоши са процесите на топлообмен и по-голямо е износването на помпата. В допълнение, помпата може да засмуче въздух при празен резервоар, което води до проблеми със стартирането и нестабилна работа на двигателя.
Мръсотия в системата
Преди години резервоарите бяха метални и корозираха, формирайки утайка. Сега резервоарите са предимно от пластмаса, но утайка все пак може да се образува поради примеси в горивото. Това може да задръсти горивния филтър и да затрудни работата на двигателя.
Конденз и стартиране
Независимо от материала на резервоара, по стените му се образува конденз. Когато резервоарът е празен, по вътрешните му стени се образува повече вода, която може да попадне в горивната линия и да затрудни стартирането на двигателя, особено в студено време. Водата също може да причини корозия на горивната система.