известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Новото BMW X5 ще предлага пет задвижвания, включително водородно

Екип MyVe
Екип MyVe
12:00 | 05.09.2025
Време за четене: 02:02 мин.
Новото BMW X5 ще предлага пет задвижвания, включително водородно

Третото поколение водородна система на BMW ще дебютира през 2028 г.

BMW потвърди, че първият ѝ водороден сериен модел ще се появи през 2028 г. Той ще бъде специална версия на петото поколение X5 и ще споделя шоурумите с бензинови, дизелови, plug-in хибридни и изцяло електрически варианти.

Германският производител разработва системите си за горивни клетки съвместно с Toyota. Докато много фирми се отказват от водорода, BMW настоява, че технологията е дългосрочна част от гамата ѝ.

Трето поколение система за горивни клетки

Новата архитектура заема с 25% по-малко място спрямо предходната. Плътността на мощността е увеличена, а разходът на енергия е намален. Гъвкавата конструкция позволява лесна интеграция в бъдещи платформи и предлага по-голям пробег. Моделът ще се предлага с:

  1. Бензинов двигател.
  2. Дизелов агрегат.
  3. Plug-in хибрид.
  4. Изцяло електрическо задвижване.
  5. Водородна версия с горивни клетки. Продажбите на варианта на водород ще се ограничат до пазари с достатъчно станции за зареждане.

Производство и логистика

Прототипи вече се изпитват в Мюнхен. Серийното производство на системите ще започне през 2028 г. във фабриката на BMW в Щайр, Австрия.

Петото поколение X5 ще следва езика Neue Klasse. Очакват се изчистени линии, нова предна част и изцяло променен интериор. Кабината ще включва наклонен инфоразвлекателен дисплей и панорамен екран по долната част на челното стъкло.

BMW вижда водорода като смислено допълнение, а не краткотраен експеримент. Компанията планира да разшири технологията към други модели, ако пазарните условия позволят.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: