Новото BMW X5 ще предлага пет задвижвания, включително водородно

Третото поколение водородна система на BMW ще дебютира през 2028 г.
BMW потвърди, че първият ѝ водороден сериен модел ще се появи през 2028 г. Той ще бъде специална версия на петото поколение X5 и ще споделя шоурумите с бензинови, дизелови, plug-in хибридни и изцяло електрически варианти.
Германският производител разработва системите си за горивни клетки съвместно с Toyota. Докато много фирми се отказват от водорода, BMW настоява, че технологията е дългосрочна част от гамата ѝ.
Трето поколение система за горивни клетки
Новата архитектура заема с 25% по-малко място спрямо предходната. Плътността на мощността е увеличена, а разходът на енергия е намален. Гъвкавата конструкция позволява лесна интеграция в бъдещи платформи и предлага по-голям пробег. Моделът ще се предлага с:
- Бензинов двигател.
- Дизелов агрегат.
- Plug-in хибрид.
- Изцяло електрическо задвижване.
- Водородна версия с горивни клетки. Продажбите на варианта на водород ще се ограничат до пазари с достатъчно станции за зареждане.
Производство и логистика
Прототипи вече се изпитват в Мюнхен. Серийното производство на системите ще започне през 2028 г. във фабриката на BMW в Щайр, Австрия.
Петото поколение X5 ще следва езика Neue Klasse. Очакват се изчистени линии, нова предна част и изцяло променен интериор. Кабината ще включва наклонен инфоразвлекателен дисплей и панорамен екран по долната част на челното стъкло.
BMW вижда водорода като смислено допълнение, а не краткотраен експеримент. Компанията планира да разшири технологията към други модели, ако пазарните условия позволят.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
