Новият VW Golf R: 333 к.с. и само с DSG – Мощност и иновация в едно
Новият Golf дебютира през януари, като досега ни дразнеше с камуфлажните си спортни версии. Наскоро видяхме GTI Clubsport, а сега е ред да разкрием малко детайли около новия Golf R, макар и все още маскиран.
Това ще е най-мощният модел в историята на Golf. Той разчита на модернизиран 2,0-литров турбо бензинов двигател с 333 к.с. и 422 Нм. Това означава увеличение с 14 к.с. и 21 Нм спрямо предходния Golf R. Вече има слухове за по-мощен Golf R Clubsport.
Новият Golf R ще ускорява до 100 км/ч за 4,8 секунди, а с опционалния пакет Performance времето ще бъде 4,6 секунди. Максималната скорост е ограничена, но с пакета Performance ще достига до близо 270 км/ч.
Стандартно, както се очакваше, задвижването е на четирите колела с разпределение на въртящия момент (torque vectoring), но 7-степенната DSG трансмисия е единствената опция. Ръчната скоростна кутия в Golf GTI и Golf R вече няма да бъде налична.
Една от функциите, които продължава живота си и в новия модел, е режимът Drift. VW го нарича Drift Performance Profile, като при активиране до 100% от въртящия момент отива към задните колела. Системата за пренасочване на нютон метри работи и в завой, когато към външното на завоя колело може да се изпратят до 100% от въртящия момент, за да се контрира недозавиването.
Новият Golf R е снижен с почти инч (2,5 см) към асфалта спрямо предходното поколение, като разчита на предно MacPherson и задно 4-раменно окачване. Адаптивното окачване Dynamic Chassis Control (DCC) вече е стандартно.
Отвън очакваме IQ.Light LED задни светлини, вдъхновени от електрическите модели на марката с 3D дизайн. Ще има и специални R-джанти с размер 18 и 19 инча. Дифузьор и по-агресивни брони също са в играта.
Интериорът ще е подвластен на сензорен екран (10,2 инча) и дигитално табло (12,9 инча), но със специфична R-графика, GPS хронометър за измерване на времената на писта и други иновации.