Новият V8 на Mercedes-AMG реве по-силно и харчи по-малко гориво

Affalterbach защитава осемцилиндровия мотор
Mercedes-AMG потвърди, че разработва изцяло нов V8. Той ще предлага повече мощност и по-ниски разходи. Марката все още крие кои модели ще го получат. Паралелно се разработва и електрически съперник на Porsche Taycan.
Осемцилиндровите мотори вече не доминират пазара. Mercedes-AMG обаче остава техен защитник. Компанията твърди, че новият агрегат ще вдигне мощността и ще намали емисиите. Това се случва във време, когато мнозина конкуренти се насочват към V6.
„Работим върху по-бърз отклик и по-високи обороти“ — Steffen Jastrow, ръководител разработка в AMG.
Ключът е flat-plane колянов вал. Той позволява по-бързо развъртане и по-остър звук. Новият тон обаче ще е по-висок, без традиционното басово ръмжене на досегашния 4,0-литров битурбо V8.
„Основната ни цел е да обслужим клиентите. Ако има търсене на V8, ние ще го доставим в рамките на регулациите,“ — Michael Schiebe, директор на AMG.
Schiebe подчертава, че бъдещата мощност ще надмине сегашната. Екипът работи и върху по-живо педално усещане. Целта е двигателят да реагира мигновено.
Преди да дебютира новият V8, Mercedes-AMG ще представи серийния AMG XX. Това е чисто електрически седан и директен конкурент на Porsche Taycan и Audi RS e-tron GT. Концептът постави 25 рекорда и измина 40 104 км за седмица.
AMG не посочва точна дата за пускане на мотора. Очакванията са мощността да надхвърли сегашните стойности, а разходът да падне. Докато бензиновите фенове чакат, марката ще атакува електрическия сегмент с AMG XX.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
