Новият ръчен V-12 хиперкар е мечтата на всеки ентусиаст
Нов производител на суперавтомобили: Nilu27 представя първия си модел
Саша Селипанов, дизайнер на Koenigsegg и Bugatti, създаде нова марка суперавтомобили - Nilu27, която наскоро представи първия си автомобил: NILU. Вместо да разчита на нови технологии като турбокомпресори или хибридна помощ, този автомобил използва атмосферен V-12 двигател, свързан с ръчна скоростна кутия с вратичка. Дизайнът включва и врати тип "gullwing".
Иновативен дизайн и инженерство
NILU хиперкарът не е изцяло традиционен в подхода си. Под впечатляващия дизайн се крие специално изработена монокок структура от въглеродни влакна, допълнена от тръбни подрамки от алуминиева сплав. V-12 двигателят е проектиран от новозеландската компания Hartley Engines и е 6.5-литров с 80-градусова конфигурация, като Nilu27 твърди, че ще "върти като електромотор".
Уникална конфигурация на двигателя
За разлика от повечето двигатели, които имат всмукателни отвори вътре в "V"-то и изпускателни отвори отвън, при този V-12 въздушният поток е обърнат. Индивидуалните дросели са разположени отвън, докато изпускателните отвори са отгоре в конфигурация "горещо V". 12-в-1 изпускателната система е 3D отпечатана от Inconel, за да се побере в сложната си форма и завършва с троен накрайник, вдъхновен от космическа совалка.
Мощност и предаване
Точните данни за мощността все още не са налични, но Nilu27 твърди, че V-12 двигателят ще генерира "повече от" 1000 конски сили. Хиперкарът е проектиран за максимална обратна връзка с водача. Единствената предавателна система е седемстепенна ръчна скоростна кутия с вратичка, предоставена от CIMA. Скоростният лост използва механизъм за заключване, за да предотврати случайно включване на задна скорост, подобно на Lamborghini Countach.
Интериор и управление
В интериора на NILU няма много бутони. На перфектно кръглия волан няма бутони, а единственият екран е интегриран в огледалото за обратно виждане за подобрена видимост назад. Седалките са фиксирани, докато педалната кутия, подглавниците и огледалата на вратите са ръчно регулируеми чрез лостове и превключватели, изработени от алуминий. Автомобилът е създаден за аналоговото изживяване.
Производство и дебют
Под кожата на автомобила се намира окачване с двойни носачи и бутални амортисьори. Колелата са 20- и 21-инчови с централно заключване, обвити в гуми Michelin Pilot Sport Cup 2R. Спирачките са карбон-керамични от Brembo. Nilu27 ще произведе 15 от тези хиперкарове в стартова серия, но не уточнява дали ще са легални за улицата. Компанията планира да произведе 54 "улични" единици, което предполага, че стартовите автомобили ще бъдат само за писта.
NILU ще направи своя публичен дебют на Pebble Beach по време на Monterey Car Week на 15 август. Първата партида прототипи и клиентски автомобили ще бъдат сглобени в Ървайн, Калифорния, преди производството да бъде преместено в чужбина. "Бяхме възхитени и смирени от реакцията към нашите тийзъри в социалните медии," заяви съоснователят и COO Инна Селипанова. "Докато светът се движи към електрификация, ние твърдо вярваме, че тези автомобили ще останат вечни и ще продължат да намират място в колекциите на страстни любители на автомобилите."