Новите водородни лекотоварни модели: Renault Master H2-TECH за устойчива мобилност
Renault и Opel представиха нови лекотоварни модели с горивна клетка
Renault и Opel представиха нови лекотоварни модели, задвижвани с горивна клетка. Малки лекотоварни модели с горивна клетка се предлагат от четири марки на концерна Stellantis и други производители. Представяме ви най-новите лекотоварни автомобили.
Проблеми и предимства на водородното задвижване
Високи цени, малко бензиностанции и ниска ефективност пречат на водорода да бъде широко използван като гориво в автомобилите. В товарния транспорт обаче, горивната клетка може да се превърне в алтернатива на тежките електрически композиции с батерия.
Първи модели на пазара
Първите модели с горивни клетки вече се предлагат на пазара за лекотоварни автомобили. Тяхното водородно задвижване се основава на комбинация от горивни клетки и литиево-йонна буферна батерия, свързана с Plug-in-зареждане.
Renault Master H2-TECH
На IAA Commercial Vehicles 2024 в Хановер, Renault представи новия Master H2-TECH. Този лекотоварен модел с горивни клетки се предлага като микробус и с ремарке. Основното шаси е подходящо и за микробус, задвижван с водород. Master H2-TECH трябва да има пробег от 700 километра според тестовия стандарт WLTP.
Дългият 5,86 метра лекотоварен модел има полезен товар от 1,6 тона и пет резервоара за водород под пода на автомобила. Вместимостта им вероятно е около осем килограма. Зареждането с газ отнема максимум пет минути, подобно на конвенционалните автомобили.
Сътрудничество и екосистема
Това е първият резултат от сътрудничеството с „Hyvia“, съвместен проект на Renault и специалиста по горивни клетки „Plug Power“. Целта е производство, съхранение и разпространение на екологичен водород в „екосистема“ за крайни клиенти. Партньорството с доставчика Faurecia беше обявено през февруари 2024 г., като началото е базираният на Master микробус с товарен обем от дванадесет кубични метра.