Новата визуална идентичност на Jaguar: Разделени мнения сред феновете
Jaguar започва начисто
Jaguar разкри новата си визуална идентичност, предизвиквайки бурни дискусии в социалните медии. Решението за радикална промяна дойде от Thierry Bolloré през 2021 г., когато той ръководеше Jaguar/Land Rover. Той реши да стартира радикална трансформация на Jaguar в изцяло електрическа марка.
Първият нов модел ще бъде голям седан, очакван през 2026 г., предшестван от концептуален автомобил в началото на декември в Маями. Дизайнът му е зададен с мисълта да не копира нищо, в духа на основателя на марката, Уилям Лайънс.
Изненадваща визуална идентичност
Jaguar представи и нов логотип, отличаващ се с името на марката в закръглени букви, с комбинация от малки и големи букви. Известният скачащ котешки символ остава в историята, но ще бъде използван по-ограничено в бъдеще. Создаден е и нов монограм, свързващ "j" и "r" в кръг, който напомня модни елементи.
Цветови и маркетингови промени
Jaguar избра ярки цветове за новата си визия—жълто, синьо и червено, видими в промоционално видео. Въпреки това, клипът получи негативни коментари, в което се включиха и обвинения за "вокизъм", тъй като марката прави преход от "со бритиш" стил към по-поп и фешън визия.
„Преходът ще разтърси съществуващите клиенти.”
Реакция и анализ
Негативните реакции бяха толкова многобройни, че марката стана тенденция онлайн. Важно е, че дизайнера на Jaguar прие критиките, подчертавайки, че марката съзнателно избира нова посока, която може да не угоди на всички. Възможността грешката е, че липсваше фокус върху автомобилите, докато те обещават обещаващи форми и функции.