известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Норми за CO₂: кои автомобилни марки се представиха най-добре през първата половина на 2025 г.

Екип MyVe
Екип MyVe
16:00 | 10.08.2025
Време за четене: 02:30 мин.
Норми за CO₂: кои автомобилни марки се представиха най-добре през първата половина на 2025 г.

Анализ на ICCT показва средно превишение от 9 % спрямо европейската граница

Средните емисии на новите автомобили в ЕС са 101 g CO₂/km. Лимитът за 2025 г. е 93 g CO₂/km. Това означава превишение от 9 %. Данните идват от International Council on Clean Transportation (ICCT).

Всеки производител получава индивидуална цел. Тя зависи от средната маса на продаваните модели. Санкции няма да има през 2025 г. Регламентът използва усреднени стойности за 2025-2027 г.

Представянето на германските производители

BMW води с 93 g CO₂/km. Електрическите модели са 25 % от продажбите, а плъгин хибридите – 14 %. Това компенсира бензиновите версии.

Пулът Mercedes-Volvo-Polestar отчита 94 g CO₂/km. Очаква се електрическата CLA да подобри резултата.

Volkswagen е на 105 g CO₂/km. Електрификацията остава скромна: 18 % батерийни модели и 9 % плъгин хибриди. Високото търсене на Tiguan утежнява средната стойност.

Renault и Stellantis под натиск

Групата Tesla-Stellantis-Toyota цели да разпредели емисиите. Реалната средна стойност е 101 g CO₂/km. Продажбите на Tesla в Европа не са достатъчни, а Stellantis напредва бавно в електрификацията.

Renault е на 102 g CO₂/km. Целта ѝ е 96 g CO₂/km. Пазарният дял на електромобилите расте, но трябва допълнителен напредък.

Азиатските марки

Hyundai постига 99 g CO₂/km. Kia е на 96 g CO₂/km. Новите модели Inster и EV2 трябва бързо да намалят още емисиите. Nissan е последен със 122 g CO₂/km.

Класация по емисии

Марка Емисии (g CO₂/km) Цел (g CO₂/km)
BMW 93 88
Mercedes-Volvo-Polestar 94 86
Kia 96 93
Hyundai 99 94
Tesla-Stellantis-Toyota 101 95
Средно за пазара 101 93
Renault 102 96
Volkswagen 105 92
SAIC 106 95
Nissan 122 93

BMW и пулът Mercedes-Volvo-Polestar са най-близо до европейските изисквания. Volkswagen, Renault и Stellantis трябва да ускорят електрификацията. Азиатските марки напредват, но Nissan изостава. Последното изчисление за периода 2025-2027 г. ще определи реалните санкции.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: