известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Nissan обяснява как регулациите спряха GT-R

Екип MyVe
Екип MyVe
15:40 | 20.09.2024
Време за четене: 04:10 мин.
Nissan обяснява как регулациите спряха GT-R

Nissan GT-R ще бъде пенсиониран през 2025 г.

Текущият GT-R е в производство вече 17 години и ще бъде пенсиониран глобално през 2025 г. Nissan би искал да го запази за още 17 години, но замяната е няколко години напред.

Краят на една ера за GT-R

Както всичко в живота, добрите неща неизбежно стигат до своя край. GT-R е в производство от декември 2007 г., но времето на R35 изтича. Той е спрян от повечето пазари и последният автомобил ще напусне завода през следващата година. Nissan прекратява производството на Godzilla не защото иска, а защото е принуден.

Причини за пенсионирането

В интервю за списание Top Gear, глобалният продуктов шеф на Nissan, Пиер Лоинг, обясни защо GT-R е на изчерпано време: „Той е на пазара от 17 години и бихме искали да го запазим за още 17 години, но регулациите ни създават проблеми!“ Суперавтомобилът бе спрян от Европа през юли 2021 г., когато бяха въведени нови регулации за шума. До този момент, той вече бе изтеглен от австралийския пазар поради неспазване на по-строги тестове за странични удари.

Бъдещето на GT-R

Когато една генерация автомобил приключи, обикновено означава, че замяната е на хоризонта. За съжаление, това не е вярно за R35. Когато производството приключи през 2025 г., Nissan няма да има друг автомобил, който да запълни празнината в завода в Точиги, Япония. Пиер силно намекна, че ще има пауза, като посочи историята на GT-R и как прекъсвания в производството са се случвали и преди.

Концепцията Hyper Force

Миналогодишната дива концепция Hyper Force намекна за възможностите за изцяло електрически R36 със солидни батерии. Въпреки това, нека си припомним колко време отне на Nissan да пусне текущата генерация. Оригиналната концепция бе представена през 2001 г., последвана от GT-R Proto през 2005 г., и още две години минаха преди да започне серийното производство.

Планирани спортни модели

В началото на 2024 г., директорът на програмния дизайн на Nissan, Джовани Ароба, намекна, че следващият GT-R ще бъде пуснат до 2030 г. Той нарече Hyper Force „дръзка, но осъществима мечта за постигане до края на десетилетието.“ Когато високопроизводителното купе се завърне, то ще заеме място до Z и, идеално, нова Silvia.

По-рано този месец, вицепрезидентът на Nissan за глобалната продуктова стратегия, Иван Еспиноса, обяви, че започва работа по трети спортен автомобил. Въпреки това, възраждането на Silvia все още не е одобрено за производство.

Законодателни предизвикателства

По-строгото законодателство е причинило загуба на няколко високопроизводителни автомобила тази година в Европа. Загубихме Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster и Cayman поради по-строги закони за киберсигурност. Освен това, Mazda изтегли 2.0-литровия двигател на MX-5 Miata, оставяйки ентусиастите с по-малкия 1.5-литров двигател. По подобен начин, последният Ford Mustang е с намалена мощност от 52 к.с. в Европа в сравнение с американския му аналог. BMW M135, X1 M35i и X2 M35i също са с намалена мощност в ЕС поради по-строги регулации за емисиите. Законите ще стават все по-строги, така че в много случаи е сега или никога да се купи този забавен автомобил, преди законодателството да го намали или напълно да го спре.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: