известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Nissan губи пазарен дял и печалби на дилърите

Екип MyVe
Екип MyVe
18:51 | 14.08.2024
Време за четене: 02:37 мин.
Nissan губи пазарен дял и печалби на дилърите

Nissan в САЩ с най-ниска печалба за последните 15 години

Дилърите на Nissan в САЩ преживяват тежък период. Печалбите са намалели до най-ниското ниво за последните 15 години, като почти 40% от 1,071 дилъра на марката са на загуба. Средната нетна печалба е спаднала със зашеметяващите 70% през първата половина на 2024 г.

Причини за спада

Основните причини за този спад са липсата на хибридни опции и прекалено много дилъри, които се конкурират за намаляващия пазарен дял на Nissan. В сравнение с конкуренти като Honda, Toyota, Subaru и Hyundai, дилърите на Nissan продават наполовина по-малко автомобили.

Влияние върху печалбите

Този спад в продажбите има верижно влияние върху центровете за печалба като финансиране, сервиз и резервни части. Продажбите на нови автомобили генерират търговия с автомобили, което от своя страна подхранва финансирането, сервиза и резервните части.

Намаляване на дилърите

Някои дилъри смятат, че Nissan има прекалено много представителства. С пазарен дял, намалял до 5.8% от 7.7% през последните пет години, няма достатъчно обем за поддържане на текущия брой дилъри. Дилърите предлагат намаляване на броя на магазините с до 40%, но няма индикации, че Nissan разполага с необходимите средства за стимулиране на затварянето на нерентабилни дилъри.

Новите продукти на Nissan

Nissan се опитва да обърне нещата с нови продукти като обновените Kicks, Armada и Murano. Планира се въвеждането на хибридната система e-Power в САЩ през следващите три години, както и пускането на plug-in хибриден модел, базиран на Mitsubishi Outlander PHEV. Следващото поколение Nissan Rogue, очаквано през 2027 г., ще включва e-Power и PHEV варианти.

Целеви пазарен дял

Ръководството на Nissan е поставило цел за пазарен дял от 6.2% до края на фискалната година, спрямо 5.4% през 2023 г. Дилърите обаче смятат, че тези цифри са амбициозни.

Трудно време за Nissan, но марката продължава да работи за подобряване на позициите си на пазара.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: