известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

NHTSA планира промени в дизайна на пикапи и SUV-та

Екип MyVe
Екип MyVe
21:02 | 11.09.2024
Време за четене: 04:17 мин.
NHTSA планира промени в дизайна на пикапи и SUV-та

NHTSA предлага ново правило за намаляване на смъртните случаи при сблъсъци между превозни средства и пешеходци

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) предлага ново правило, насочено към намаляване на смъртните случаи при сблъсъци между превозни средства и пешеходци. То специално се отнася до пълноразмерни пикапи и SUV-та, продавани на американския пазар. Предложението в момента е в етап на оценка и е отворено за обществено обсъждане.

Увеличение на смъртните случаи

Според NHTSA, смъртните случаи при сблъсъци между превозни средства и пешеходци са се увеличили с 33% през последните 20 години. Това се случва на фона на намаляващите смъртни случаи на хора вътре в автомобилите, и NHTSA иска да направи нещо по въпроса.

Нови стандарти за сблъсъци

Предложеното правило цели да въведе нови стандарти за сблъсъци, които да смекчат нараняванията на главата на пешеходците при челен сблъсък. Това може да създаде проблеми за пикапите и SUV-тата, които са по-големи от всякога. Правилото не посочва конкретни дизайни на превозни средства, но акцентира върху "почти целия сегмент на пикапите и големите SUV-та в Съединените щати".

Тестове и изисквания

Особено внимание се обръща на дизайна на капаците, като при особено обемисти превозни средства правилото може да обхваща и решетките и предните панели. Превозните средства трябва да отговарят на определени критерии за контакт със страничната част на пешеходците, тъй като повечето сблъсъци се случват, когато някой ходи пред превозно средство. В тестовете ще се използват две размери на главата - едната, приближаваща се до шестгодишно дете, а другата - до възрастен човек.

Заключения и препоръки

238-страничният документ е изпълнен с насоки и препоръки относно структурите на капаците, калниците и установяването на параметри за това как пешеходците могат да ги ударят. Основният извод е, че тези структури трябва да смекчат силата на удара на главата на пешеходец, за да направят инцидента по-оцеляем.

Изявление на NHTSA

"Имаме криза на смъртните случаи на пътищата, която е още по-лоша сред уязвимите участници в движението като пешеходците," каза заместник-администраторът на NHTSA Софи Шулман. "Между 2013 и 2022 г. смъртните случаи на пешеходци се увеличиха с 57% от 4779 до 7522. Това предложено правило ще гарантира, че превозните средства ще бъдат проектирани да защитават както хората вътре, така и тези отвън от сериозни наранявания или смърт. Ще продължим да работим за подобряване на безопасността на нашите пътища за всички и да помогнем за защитата на уязвимите участници в движението."

Рискове при големите превозни средства

Много внимание се обръща на пикапите и SUV-тата през последните години заради по-големите предни части, които могат да причинят по-големи наранявания на пешеходците, като същевременно намаляват видимостта за водача. Миналата година Институтът за застрахователна безопасност на магистралите (IIHS) заключи, че превозните средства с високи предни части представляват голям риск за пешеходците, но това се отнася и за средноразмерните превозни средства с плоски, тъпи лица, които също имат повишен риск. Такива дизайнерски тенденции са изключително популярни в наши дни.

Предложеното правило в момента е в етап на разглеждане и е в 60-дневния си период на обществено обсъждане.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: