известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Научно обяснение: защо различните видове двигатели звучат по различен начин

Екип MyVe
Екип MyVe
23:55 | 11.08.2024
Време за четене: 03:20 мин.
Научно обяснение: защо различните видове двигатели звучат по различен начин

Звуците на ауспуха придават индивидуалност на автомобилите

Звуците на ауспуха придават индивидуалност на автомобилите, което се дължи на различните типове двигатели. Toyota публикува полезно обяснение защо е така.

Цилиндри и звук

Всичко започва с броя на цилиндрите - колкото повече, толкова по-добре. В типичния четиритактов двигател, звуковият ефект се генерира веднъж на всеки два оборота на коляновия вал. Повече цилиндри означават по-честа звукова генерация, което прави звука по-гладък и по-пълен.

Конфигурация на цилиндрите

Конфигурацията на цилиндрите също играе роля. Двигателите с редови шестцилиндрови и V-12 цилиндри са перфектно балансирани, защото техните цилиндри се движат по двойки, което анулира вертикалните и хоризонталните вибрации. Липсата на вибрации прави шофирането по-приятно и също така подобрява звука.

Плоски срещу кръстосани колянови валове

Равномерните банки цилиндри в V-12 и редови шестцилиндрови двигатели улесняват проектирането на ауспухови системи за максимален звуков ефект, без да се притеснявате от взаимно влияние на отработените газове. Редовите шестцилиндрови двигатели също не се нуждаят от балансиращи валове като V-6 двигателите, което намалява механичния шум.

Звукът на V-8 двигателите

V-8 двигателите също могат да произведат страхотен звук, но точната настройка зависи от тяхната конфигурация. Стереотипното ръмжене на мускулните коли и NASCAR автомобилите се дължи на кръстосан колянов вал, при който неравномерните импулси на запалване създават характерния звук. Плоските колянови валове на V-8 двигатели, като тези в Chevrolet Corvette ZR1 и Z06, движат отработените газове по-гладко, създавайки по-висок тон.

Турбокомпресори и ауспуси

Турбокомпресорите добавят свистене и съскане към звуковата картина, което е свързано с движението на въздуха в и извън турбините в зависимост от газта. Пътническите автомобили обикновено имат и ауспуси, които използват серии от камери за забавяне на отработените газове и абсорбиране на част от звука. Тези камери могат да бъдат проектирани и за промяна на качеството на звука, предоставяйки на инженерите възможност да направят автомобилите да звучат по-добре.

Бъдеще на двигателите с вътрешно горене

Добрата звукова картина на ауспуха е една от причините Toyota да търси начини да продължи производството на двигатели с вътрешно горене въпреки по-строгите екологични норми, които насърчават автомобилната индустрия към електромобили. Автопроизводителят си партнира със Subaru и Mazda за постигане на въглеродна неутралност чрез повишаване на горивната ефективност и разглеждане на въглеродно неутрални алтернативи на бензина като синтетични горива и водород.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: