Най-бързите автомобили в света са електрически
Tesla, Lucid и Rimac поставят нови рекорди: електрическите коли завладяват състезанията
Електрическите автомобили заемат водещи позиции като най-бързите в света, с Tesla Model S Plaid, Lucid Air Sapphire и Rimac Nevera. Мощностите им са съответно 1 020, 1 234 и 1 914 конски сили, като Rimac Nevera е най-мощната производствена електрическа кола в света.
Драг състезания на писта
Тези три автомобила участват в драг състезания на половин миля, което се равнява на около 0.8 километра. Общата им мощност възлиза на внушителните 4 168 конски сили.
Състезанието започва с драг между седаните, като всяка от тях развива 100 км/ч за около 1.5 секунди и изминава четвърт миля за около 9 секунди. Победителят на половината от милята е по-мощният Lucid, със завършек от 14.42 секунди при скорост от 299 км/ч. Tesla достига същата скорост, но е малко по-бавна по средата на трасето, достигайки финала за 14.56 секунди.
Сравнително състезание между Nevera и Sapphire
Второто състезание представя Rimac Nevera срещу Lucid Air Sapphire и е по-равностойно, отколкото може да се очаква. Поради неподготвената повърхност, Rimac с мощност от 1 914 к.с. среща трудности при пренасяне на мощността на пътя. Това води до време на ускорение от 0 до 100 км/ч за 2.6 секунди, давайки на Lucid преимущество в началото. Скоро обаче, Nevera се възползва от възможността и завършва дистанцията от половин миля за 13.84 секунди при скорост от 328 км/ч. Lucid губи състезанието, но разликата не е така значителна, въпреки разликата в мощностите на автомобилите.
Кулминация на състезанията
Кулминацията на състезанията се разиграва в две надпревари. В първата, старта е от място, и както преди, Rimac има проблеми с тръгването. Двата седана излизат напред, но Lucid Air Sapphire показва невероятни възможности и води през почти цялата дистанция от половин миля, загубвайки само в самия край.
Втората надпревара започва при движение със скорост от 64 км/ч. Без проблемите с тракцията и с мощност еквивалентна на Hellcat, не е трудно да се предположи кой автомобил ще спечели. Но битката за второто място е оспорвана и показва как седаните са оптимизирани за ускорение и скорост.