известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

На три фронта: Volkswagen Tiguan

Екип MyVe
Екип MyVe
13:23 | 27.03.2021
Време за четене: 04:45 мин.
На три фронта: Volkswagen Tiguan

Отворите ли българския сайт на леките автомобили Volkswagen, ще видите, че предлагането им понастоящем брои 11 модела, чийто брой значително набъбва, ако отчетем отделно версиите. Предлагането естествено е сходно с повечето пазари на Европа с тази разлика, че там колата, за която ще говорим днес, има доста по-голяма тежест в моделния им микс.

От самото си рождение замислен като пряк конкурент на безпрецедентно успешния Nissan Qashqai, VW Tiguan бе проектиран за чевръст успех по типичен за Волфсбург метод: той не е нищо друго, освен компактен SUV; не е автентичен премиум, лишен е от спортни претенции (за миг се абстрахираме от версията R, която е в различна ниша) и не притежава преднамерената и провокативна външна странност, предпочитана от други.  
 

 

Преди 14 години появата на първото му поколение съвпадна с утвърждаването на Qashqai. Много бързо стана ясно, че меката настройка на шасито като по учебник е ориентирана не към атлетическите дисциплини, а към безпроблемното общуване с масовата потребителска аудитория.

Второто поколение дойде през 2016-а с претенцията да надстрои първоначалния успех с нова MQB платформа, повече технология, оборудване и имидж – все добродетели в духа на Golf от седмо поколение. Фейслифтът, маркиращ втората ½ от живота му, доставя една еволюционно доразвита външност, преработен силов портфейл, включващ заряден хибрид, за който днес няма да говорим, в две версии – 5 и 7-местна (Tuguan Allspace), върху по-късата от които ще се поупражняваме.

Така от новак в гамата той много бързо се превърна в най-успешния модел на марката – почти 7 милиона слезли от конвейера са резултат, с който се съобразяваш. Това обстоятелство обаче съвсем не прави живота му лесен: България е чудесна илюстрация за трите фронта, на които се сражава, но всяко нещо с времето си.

На оглед

 
    В тази част рядко се занимавам с размерите, не просто защото можете да си ги проверите в сайта на производителя, а и защото по правило описанието на това колко освеженият модел е пораснал напред, нагоре, настрани и между осите не спада към основните за фейслифт теми. Не и при Tiguan, чиято височина е спаднала, но ширината, дължината и междуосието му са се увеличили. Общият оптичен ефект е за нещо по-широко и по-здраво стъпило на колелата си – обстоятелство, за което допринася много и вдигнатата линия на стъклата.

Дръзките радиаторни решетки в спортното ниво на оборудване R-Line и оформлението на светлините – чиято страхотна графика ги превръща в мощно изразно средство и е достойна тема за отделен разговор – създават впечатление за нещо, поставено на широка и солидна основа отпред, докато големите и правилни радиуси на колесните арки, изрязаните геометрични линии, гънките в капака и отчетливите детайли подсказват онази технична прецизност, която мотивира толкова много хора да избират произведеното в Германия. Това е един ясно геометризиран, логичен дизайн в класическия дух на Volkswagen и по същество е убедителен фейслифт, едновременно отговарящ на предизвикателствата от по-претенциозната френска конкуренция в лицето на Peugeot 3008  и възмъжаващ саксонския компактен SUV в духа на Touareg.

И въпреки, че не изглежда огромен, той всъщност е един от най-големите в сегмента: 4,51/1,84/1,68 подсказват, че трябва да стиснем крепко ръката на дизайнерите за елегантните пропорции, прикриващи размера.  

В същото време през процес на преосмисляне е минал целият пакет, с което теглото на Tiguan е спаднало с малко над 50 до 1715-те килограма на по-силната от двете дизелови версии – 2.0TDI 4 Motion. Подът на купето е подобрил статичната си устойчивост на усукване, а увеличената с 6 см обща дължина е увенчана от врата с увеличен отвор.

Цялата статия може да прочетете тук: https://kaloyanjelev.blogspot.com  

Споделете статията в: