На ъгъла на главната и ЕРП-тата: DS3 Crossback E-tense
Събудили сте се в есенно еволюционно настроение и внезапно сте решили да замените напетия си непрежалим, 20-годишен дизел с нещо много ново, много малко, неопределено SUV-образно, четириколесно и по възможност с премиум произход? Е, не е като да ви липсва избор: от Audi Q2 и Mini Countryman до Volkswagen T-Cross, списъкът надолу продължава.
Ако обаче сте изпаднали в още една идея по-революционно настроение, най-после осъзнали, че фосилните горива са haute couture от вече отминал сезон и цената на придобиване, както и тази на електричеството, не са в състояние да сложат прът в колелата на лишения ви от бремето на въглеродните емисии модерен, просветен прогрес, то възможностите се свеждат до една: DS3 Crossback E-Tense.
100-киловатовият преден електромотор и 50-киловатовата литиево-йонна батерия осигуряват ускорение до 100 за под 9 секунди (8.7 по-точно), максимална скорост от 150 и автономия в района на 300-те километра – качества, познати от мултиенергийната CMP платформа на Stellantis, върху която са поставени и Peugeot e-2008, и Opel Mokka-e, разговорът за който предстои. Трите позиционирани една под друга ценови версии споделят обща архитектура, по начало проектирана да работи както с конвенционални, така и с електрически задвижващи системи, което означава липса на компромис (като един пълен с батерии багажник, да кажем) при избор на електромобила вместо фосилен, трицилиндров агрегат.
Ако поставите непрозрачна лепенка върху фините значки E-Tense, ще осъзнаете, че няма как да отделите визуално електрическата версия на колата от конвенционалната в гамата на DS: няма нито заглушена предна решетка, нито специални външни цветове, нито обособена тапицерия; E-Tense изглежда идентично с DS3, задвижвани от бензин и дизел и се предлага с идентично оборудване – това на практика е същият продукт, произвеждан в същия завод до Париж (а именно Поаси), на същия конвейер. Другото обаче е различно.
Вътре
Средата вътре е добре познат модел на днешното ни време, а именно много чувствителни на допир бутони, разположени в контекста на мозаечен, диамантен мотив, предлагащи достатъчно технологично съдържание, стига да сте в състояние да преглътнете разположението и използваемостта му. С едно голямо и приятно изключение: скритият отляво бутон за директно изключване на най-досадната от така наречените подпомагащи системи – тази за поддържане на лентата.
От 10.3-инчовия дисплей с отлична графика, но и нужда от по-бърз процесор, до капитонирането на седалките и нуждата от повече обратна връзка при натискането на бутоните, всичко е опаковано някак по-елегантно и претенциозно – тъкмо в духа на революционното ви настроение от сутринта. Най-евтините материали са прикрити някъде далеч и долу, а върху най-високите версии е работил утвърден майстор-кожар: приятни са както за гледане, така и на допир.
Чувал съм, че хората, избиращи малък кросоувър пред хечбека, не използват твърде задните седалки, а клиентелата на DS3 по дефиниция не е сред най-практичните. Но все пак трябва да е ясно, че в B-SUV сегмент живее доста по-просторна фауна на същата, че и на чувствително по-ниска цена, така че да отправим съболезнования към работещия в шоурума за изобретателността при обосновката му.
Пренесената в интериора визуална претенциозност настрана: фактически погледнато, пространството E-Tense не страда от електрическото му съдържание. Платформата не е проектирана така, че да разположи батериите на място, което не е за тях; в багажника, който, трябва да признаем, не е от големите (350 л), но затова пък е на две нива, както и вътре, има точно толкова пространство, колкото в конвенционалната кола. И вече стана дума: всичко друго е различно – харесваш ли го, го приемаш.
Цялата статия може да прочетете тук: https://kaloyanjelev.blogspot.com