Мултимедията в автомобилите може да е опасна
Обратен ефект на мултимедийните системи в автомобилите
Редно е използването на мобилни телефони зад волана да бъде ограничено, но защо мултимедийните системи в автомобилите остават незасегнати? Ограниченията за използване на телефони се увеличават, докато шофьорите взаимодействат с големи тъчскрийн устройства. Това противоречи на нарастващия брой системи в новите автомобили, които изискват работа с екрана по време на движение.
Как новите шофьори понасят дисплеите
Новите шофьори или тези с временно свидетелство за управление не могат да използват телефони, докато шофират, но все пак имат достъп до 12.0-инчови екрани в автомобилите, управлявайки всичко чрез тях. Време е да се разбере, че това също може да бъде опасно.
Производители, които се отклоняват от тенденцията
Не всички компании разчитат на екрани. Toyota и Mazda запазват физически бутони и ограничават функциите на своите системи, когато автомобилът е в движение. Някои марки дори изискват автомобилът да бъде на паркинг за изпълнение на сложни операции.
Инициативи за по-безопасно шофиране
Euro NCAP обяви, че всички нови автомобили трябва да имат физически контроли за сигнални лампи и други важни функции. ANCAP ще последва примера, като посочва, че повече функции на сензационните устройства повишават риска от пътни инциденти.
„Шофьорска разсейка е нарастващ фактор в пътните произшествия, затова е важно определени контроли да бъдат лесно достъпни за шофьора, без да усложняват движението.“ — Карла Хоорвиг, CEO на ANCAP.
Баланс между стил и функционалност
Астън Мартин и други водещи производители подчертават важността на функционалността. Директорът на дизайна на Астън Мартин, Майлс Нюрнбергер, призова за баланс между стил и функционалност, посочвайки че физическите бутони могат да направят шофирането по-безопасно.
Надяваме се, че разсейването от тъчскрийновете няма да стане толкова сериозно предизвикателство, изискващо нови правила, подобни на тези за мобилни телефони.