Много химия и енергия: „Нулевите емисии“ на електромобилите са мит!
Електромобилите станаха важна част от световната „зелена революция“. Едновременно с това Европа си постави за цел до 2035 г. да сложи край на продажбите на коли с двигели с вътрешно горене. Притесненията и мерките имат причина – транспортният сектор е отговорен за почти една четвърт от преките емисии на въглероден диоксид, отделян при изгаряне на гориво. Не не само това, което излиза от ауспуха на колата, е вредно.
Електрическите превозни средства също оставят „въглероден отпечатък“ през целия си живот – от производството до бракуването. Техните батерии се захранват с ток, който често е произведен от въглищни тецове, дизелови генератори и др. Твърдението, че електромобилите са с „нулеви емисии“, просто не е вярно. В САЩ например 60.2% от електроенергията идва от замърсяващи въздуха и „пробиващи“ озоновия слой изкопаеми горива. Тази енергия се ползва за зареждане на електромобилите.
Но това не е всичко. Ето какво пише електронното издание „Еconovini.bg“:
„Типичната батерия за електрически автомобил има над 6000 литиево-йонни клетки, тежи 450 кг и е...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg