Младите хора купуват по-малко нови коли

Младежите избират стари автомобили и алтернативни решения
Изследване на S&P Global Mobility разкри, че делът на новите автомобили, купувани от 18-34 годишните, е спаднал от 12 процента през първото тримесечие на 2021 година до под 10 процента в последните две тримесечия. В същото време делът на над 55-годишните в САЩ се е увеличил от 45 процента на почти 49 процента.
Растящи разходи и финансови ограничения
Една от основните причини за намаляването на покупките сред младите е високата цена на новите автомобили. S&P Global Mobility съобщава, че месечните плащания за автомобили са се увеличили с 30 процента за последните четири години. Почти една пета от новите автомобили струват повече от 1000 долара на месец. Тази тежест е особено осезаема за младите, които също така започват да изплащат студентски заеми след паузата, причинена от Covid-19.
Избор на алтернативи
Финансовите натоварвания тласкат младите купувачи към употребявани автомобили, които предлагат по-ниски месечни разходи за покупка и застраховка. Някои избират и да не притежават автомобил въобще, като ползват абонаментни услуги, платформи за споделено ползване на автомобили или обществения транспорт. Това често е по-практично в градска среда.
„Някои производители на автомобили очакват, че идеята за притежаване на автомобил ще отпадне с времето, така че тези млади купувачи, които са решили да не купуват, може би са просто ранни привърженици на по-широка тенденция.“
Възможности за автомобилната индустрия
Въпреки спада в регистрациите, демографската група 18-34 години все още е закупила 1.1 милиона нови автомобила през последните 12 месеца до март. Най-популярният избор са компактните SUV, следвани от традиционните компактни автомобили. С оглед на това, когато автомобилни производители като Ford и VW представят бюджетните си електрически автомобили, вероятно ще видиме възход на продажбите в тази възрастова група.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
