Mercury Marauder (2003-2004): пропуснатият шанс за спортен седан

Концепция и завръщане на името
В началото на века Ford отново пожела да покаже горещ седан. Mercury демонстрира Marauder като кабриолет на автосалона в Чикаго през 2002 г. Мечтата за открит модел не стигна до шоурумите.
„Някъде в началото на 2000-те години някой във Ford реши, че е време да се произведе отново хот род.“
Серийният вариант дебютира през май 2002 г. като модел 2003. Той използваше шасито на Crown Victoria Police Interceptor и носеше дълго неизползваната марка Marauder.
Външен вид и отличителни елементи
Калниците идваха от Grand Marquis, а задните светлини — от Crown Victoria. Хромът бе сведен до емблемите и 18-цоловите джанти. Първоначално имаше само черен лак. По-късно се появиха Dark Blue Pearl и Dark Shadow Gray. Специални брони приютяваха фарове за мъгла отпред и двойни накрайници отзад. Върху задния панел бе щамповано „Marauder“.
Двигател и трансмисия
Моделът разчиташе на 4,6-литров DOHC V8 със 302 к. с. и 406 Nm. Силовият агрегат идваше от Mustang Mach 1 и се свързваше с четиристепенен автоматик 4R70W. Задният диференциал беше 3.55 limited-slip.
По-твърди пружини и по-дебели стабилизатори подобряваха поведението. Седанът се търкаляше върху ковани 18×8 инчови петлъчеви джанти с гуми BF Goodrich G-Force T/A (P235/50ZR18 отпред, P245/55ZR18 отзад). Четирите диска с ABS и електронно разпределение на спирачното усилие осигуряваха спирачната сила.
Интериор и оборудване
Купето предлагаше само сив кожен салон. Имаше седалки с осем пози, подов скоростен лост и централен инструментален панел. Таблото получи сив „dot matrix“ декор и бели циферблати. Скоростомерът отбелязваше 225 км/ч. Под допълнителните уреди се четяха налягане на маслото и волтметър.
Стандартът включваше AM/FM CD/касетофон със създадени за волана бутони, таванна конзола и моделни стелки. Опциите бяха три: люк, органайзер за багажника и шестдисков чейнджър.
Продажби и пазарно представяне
Mercury постави цена от 29 900 долара и планираше 15 000 бройки годишно. През 2003 г. се продадоха 11 502 коли. За 2004 г. смяната на трансмисията с 4R75W и нови цветове не помогнаха. Регистрирани бяха едва 3 214 автомобила.
Феновете често посочват липсата на компресор. По същото време Mustang Cobra предлагаше 4,6 литра с 390 к. с. Без него Marauder не разкри пълния си потенциал. Така моделът остана интересна, но странична бележка в историята на американските спортни седани.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
