Mercedes планира 40 нови модела, за да прекрои бъдещето си

Най-голямата продуктова офанзива на марката
Mercedes обяви най-мащабната продуктова офанзива в историята си. До 2027 г. предстоят над 40 нови модела, основно електрически. Компанията инвестира над €2 млрд. в европейските си заводи и цели 10% по-ниски производствени разходи.
Mercedes вложи повече от €2 млрд. в монтажните линии в Европа. След завършване на електрическата CLA в Растат, в Бремен ще стартира GLC EQ, а в Кечкемет – C-Class EQ. Заводът в Зинделфинген ще поеме нови AMG електромобили, включително сериен вариант на Concept AMG GT XX.
Разширяване на гамата
Новата стратегия излиза отвъд лукса и търси по-високи обеми. Гамата ще получи електрически MPV VLE с до осем места, компактен „baby” G-Class, обновена S-Class и следващи поколения на GLA и GLB. Всички модели използват модулни електрически архитектури.
„С новия електрически GLC най-голямото моделно лансиране в историята ни набира скорост.“ — Ола Келениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz.
Дигитализация и изкуствен интелект
Производствените центрове внедряват екосистемите MO360 и MO360 Data Platform. Чрез digital twins заводите симулират промени преди реалното им прилагане. Изкуствен интелект оптимизира логистиката и ресурсите, а растящият дял възобновяема енергия намалява въглеродния отпечатък.
Между 2024 и 2027 г. Mercedes планира 10% спад на производствените разходи. Компанията комбинира дигитални решения, автоматизация и енергийна ефективност, за да постигне таргета.
С тази 40-моделна офанзива Mercedes преначертава позиционирането си. Инвестициите, дигитализацията и стремежът към по-достъпни електромобили подсилват конкурентоспособността на марката.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
