Mercedes: бъдещето на ДВГ и EV без компромиси
Mercedes-Benz инвестира в отделни архитектури за ДВГ и електрически автомобили
Mercedes-Benz ще продължи да развива отделни архитектури за двигатели с вътрешно горене (ДВГ) и електрически автомобили, докато има интерес от клиентите. Изпълнителният директор Ола Калениус подчертава в интервю за Autocar, че компанията няма да прави компромиси в качеството и технологиите.
Паралелно развитие на архитектурите
Mercedes-Benz планира да развива двете архитектури паралелно, за да отговаря на различните изисквания на клиентите. Това ще се отрази и на бъдещите модели, като например следващото поколение на S класата, което се очаква през 2028 г. и ще бъде налично както като електрически автомобил, така и с електрифициран ДВГ.
Предимства и предизвикателства
Калениус отбелязва, че електрическите версии предлагат очевидни предимства в пакетирането на компонентите. Въпреки това, компанията е работила над 100 години за усъвършенстване на автомобилите с ДВГ и не желае да прави компромиси с пространството или комфорта на луксозните модели като S класата.
Инвестиции и пазарни очаквания
Въпреки че инвестициите в две отделни архитектури напрягат бюджета, Калениус вярва, че ако се управляват интелигентно, разходите могат да се държат на минимално ниво. Той също така е изненадан от бавния преход към електрически превозни средства, като първоначалните очаквания са били за 25% от продажбите да са EV, но това не е постигнато.
Бъдещето на Mercedes-Benz
Компанията няма да се откаже от производството на електрически автомобили и ще предлага изцяло електрическа гама, когато пазарът е готов. Калениус подчертава, че клиентът е винаги на първо място и прогнозира, че следващите 10 години ще бъдат най-добрите за клиентите на Mercedes.