Mercedes-AMG планира електрически суперавтомобил: всичко, което трябва да знаете
Mercedes-Benz AMG работи върху електрически суперавтомобил
Mercedes-Benz AMG се подготвя за пускане на електрически суперавтомобил по-късно през това десетилетие, съобщи Autocar във вторник, без да цитира източник.
Вдъхновение от концепцията Vision One-Eleven
Според публикацията, електрическият суперавтомобил ще черпи вдъхновение от миналогодишната концепция Vision One-Eleven, създадена като почит към серията технологични демонстратори C111 от края на 1960-те и началото на 1970-те години.
Технология на аксиално-флуксните мотори
Концепцията също така демонстрира аксиално-флуксните мотори, разработени от YASA, експерт в областта на високоефективните електромотори, придобит от Mercedes през 2021 г. Тези мотори са по-леки и по-компактни от конвенционалните радиално-флуксни мотори, макар и производството им да е по-сложно и скъпо.
Производство и приложение на новите мотори
Mercedes планира да произвежда аксиално-флуксни мотори в завод в Берлин, като първото приложение вероятно ще е елегантен четириврат лифтбек, базиран на новата платформа AMG.EA EV, който ще бъде пуснат в рамките на следващите 12 месеца. Прототипи на лифтбека, който ще бъде първият посветен електромобил на AMG, вече са забелязани при тестове.
Мощност и конфигурации на мотора
Един от аксиално-флуксните мотори на YASA генерира 489 к.с., като тежи само 24 кг. Mercedes разглежда множество конфигурации, включително три- и четиримоторни установки.
Електрически суперавтомобил с платформа AMG.EA
Суперавтомобилът също ще използва платформата AMG.EA и според Autocar ще надмине предстоящия лифтбек по производителност, както и хиперавтомобила AMG One, който държи рекорда за най-бърз производствен автомобил на Nürburgring с време от 6:35.183, поставено през 2022 г.
Батерийна технология
Въпреки че Mercedes наскоро обяви пробив в разработката на леки, енергонаситени твърдотелни батерии, Autocar съобщава, че суперавтомобилът ще използва течни литиево-йонни батерии с нов дизайн на цилиндрични клетки и силициеви аноди.
Опитът на AMG с електрическата мощност
AMG има значителен опит с електрическата мощност. Първият им тест беше през 2014 г. със SLS AMG Electric Drive, който беше най-бързият и най-мощен електромобил на пазара със своите 740 к.с. Оттогава AMG натрупа още опит от програмата си във Формула 1, особено в областите на разреждане и възстановяване на енергия.