McLaren GTR – символ на мощ и история в автомобилния свят
История на трите GTR модела
McLaren създаде три GTR модела: F1, P1 и Senna. Всеки от тях е изключителен сам по себе си. Журналистът Хенри Кечпол успява да събере и трите модела за видео представяне.
F1 GTR почти не съществуваше. Дизайнерът Гордън Мъри не желаеше да създаде състезателна версия, но клиентите, като Рей Белм, настояваха. Шефът на McLaren, Рон Денис, се съгласи и компанията бързо произведе F1 GTR. Всички били изненадани, когато той спечели Льо Ман през 1995 г. На следващата година беше подобрен, но Porsche 911 GT1 го изпревари. На сцената се появи нова, по-дълга версия на F1 GTR. Тази, която виждате тук, е от 1997 г. в Gulf оцветяване, преобразувана за шосейно използване.
P1 и Senna: трансформация към шосейни коли
Astonishingly, P1 и Senna също са преобразувани за шосейно използване. Британската фирма Lanzante, която спечели Льо Ман с McLaren, ги прави легални за движение по пътища. Въпреки това, тези модели все още са предназначени главно за писти.
P1 е единственият хибрид сред тях и резултира в свирепо представяне на пътя. От друга страна, Senna GTR е по-интересен. McLaren желаеше да състезава Senna в клас GTE, но това никога не се случи. Senna e трансформация от пътна, в състезателна, в пътна и отново в състезателна кола.
Заветът на GTR моделите
Всяка от трите е специална, но F1 остава непреодолима за веднъж. Той е най-бавен, но носител на V-12 двигател и истинска състезателна история. Макар че P1 и Senna не могат да съвпаднат с F1, те също заслужават място до този легендарен автомобил.
„Трите модела на McLaren олицетворяват наследството на компанията в автомобилния спорт. Те демонстрират как една марка може да трансформира визията си и все пак да запази уникалността на всеки автомобил.“
Изключителното наследство на McLaren
Победите на McLaren във Льо Ман и трансформациите на техните автомобили остават изключителни. Всеки от GTR автомобилите е част от историята на състезателните коли и едновременно вдъхновение за автомобилната индустрия.